آذربایجانایرانسیاست

وب‌سایت سؤزجو: ماجرای سیلی به استاندار جدید آذربایجان‌شرقی بدلیل فارسی صحبت کردنش بوده

یک روزنامه نگار و وب‌سایت آذربایجانی در گزارشی مدعی شد، ماجرای سیلی به استاندار جدید آذربایجان‌شرقی بدلیل فارسی صحبت کردنش بوده است.

صبح روز شنبه ۱ آبان‌ماه، در مراسم معارفه زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار جدید آذربایجان شرقی، یکی از اعضای سپاه پاسداران حاضر در مراسم، به سمت تریبون رفت و به صورت او سیلی زد.

وب‌سایت سؤزجو آذربایجان در گزارشی مدعی شده است، فردی که به رضوی خرم سیلی زده است، این برخورد را در اعتراض به سخنرانی وی به زبان فارسی در تبریز کرده چرا که به زعم او صحبت کردن استاندار به زبان فارسی توهین به مردم تبریز است.

فکرت فرامرزاوغلو، روزنامه نگار آذربایجانی نیز در مورد این حادثه روز شنبه نوشت: “کسی که عامل حادثه امروز در تبریز بود [فردی که سیلی زد]، فرد کوچکی نیست. این فرد سرهنگ لشکر عاشورا است، یعنی «سپاه عاشورا» که در زمان جنگ ایران و عراق تنها از تورکان آذربایجان تشکیل شد، سرنوشت جنگ را تغییر داد و همچنین ارتش عراق بیش از همه از آن وحشت داشت. در ایران، همدردی خاصی با کسانی که در این جنگ جنگیدند، اما زنده ماندند، وجود دارد. زیرا آنها افرادی هستند که سخت ترین کارها، سخت ترین عملیات ها را در زمان جنگ انجام دادند و عنوان «شهید زنده» را به دست آوردند. به طور خلاصه، امروز حتی دولت نیز به طور جدی مراقب آنهاست.”

فکرت فرامرزاوغلو در ادامه می‌گوید: “نام این مرد فاش نشده است. گفته می شود این حادثه به دلایل شخصی رخ داده است. این قانع کننده نیست. یک نفر به خصوص یک تبریزی بدون دلیل موجه جلوی وزیر کشور به استاندار سیلی نمی زند. منظورم این است که دلیل خوبی وجود دارد.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا