ایرانسیاست

ورودی بیماران کرونا به بیمارستان و تعداد جان‌باختگان کم شده است

روحانی: سیاست فعلی را دادن «زمان لازم به نظام سلامت» برای درمان بیماران کرونا اعلام کرد.

حسن روحانی،‌ رییس‌جمهوری ایران،‌ ضمن اظهار این ‌که شمار ورودی بیماران کرونا به بیمارستان‌ها و جان‌باختگان آن‌ کاهش یافته گفت تا امروز در بیمارستانی از نظر ظرفیت درمانی مشکلی پیش نیامده است.

روحانی روز سه‌شنبه پنجم فروردین‌ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «باید به گونه‌ای عمل کنیم که تخت‌ها و بخش‌های ویژه مراقبت و پزشکان و پرستاران ما توان و ظرفیت را برای معالجه داشته باشند که البته تا این روزها به این گونه بوده است و ما در بیمارستانی دچار مشکل نشده‌ایم.»

او سیاست فعلی را دادن «زمان لازم به نظام سلامت» برای درمان بیماران کرونا اعلام کرد.

پیش از این مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس در تعدادی از استان‌ها از جمله گلستان،‌ گیلان و خراسان رضوی از پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و کمبود کادر درمانی خبر داده بودند.

روحانی در ادامه به گزارش‌های ارائه شده مسئولان در جلسه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر کاهش تعداد فوتی‌ها و ورودی بیماران به بیمارستان‌ها اشاره کرد.

رییس‌جمهوری ایران ضمن اشاره به سفر و خروج خانواده‌ها از شهرهای خود اعلام کرد: «تعداد ماشین‌هایی که از مراکز استان‌ها خارج شده‌اند در هنگام بازگشت به شهر یا استان خود دیگر با مدل تب‌سنجی امکان تست آن‌ها نیست، چرا که باعث ترافیک طولانی می‌شود.»

او در همین زمینه به استفاده از شماره تلفن همراه و خودروی مسافران اشاره کرد و گفت باید با صاحبان خودرو تماس گرفته شود و سوالات مربوط به غربالگری از آن‌ها پرسیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا