خاورمیانه

وزارت امور خارجه عراق سفیر ایران را احضار کرد/ حملات ایران نقض حاکمیت ارضی عراق بود

وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی عراقی که «میزبان نیروهای ائتلاف بین المللی» است، این حملات را نقض حاکمیت ارضی عراق دانست و از طرفها خواست تا عراق را به میدان تصفیه حساب های خود تبدیل نکنند

وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای مطبوعاتی به حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف بین المللی است واکنش نشان داد.

 

 

در این بیانیه که امروز (8 ژانویه) منتشر شد آمده که خاک و پایگاه های نظامی عراق بامداد چهارشنبه هدف حملات موشکی ایران قرار گرفت که پایگاه های نظامی ای را هدف قرار داد که نیروهای عراقی و غیر عراقی در آنها حضور داشتند.

 

این بیانیه افزوده که وزارت امور خارجه عراق این حملات را نمی پذیرد و نقض حاکمیت ارضی عراق می داند و از همه طرف ها می خواهد که خویشتنداری نشان دهند و برای کاهش تنش در منطقه تلاش کنند و عراق را به میدان تصفیه حساب های خود تبدیل نکنند و برای حل بحران های منطقه بکوشند.

 

وزارت امور خارجه عراق تأکید کرد که عراق کشوری مستقل است که امنیت داخلی آن اولویت و اهمیت بسیاری دارد و اجازه نخواهیم داد که به میدان نزاع ها یا گذرگاه اجرای حمله ها یا پایگاهی برای آسیب رساندن به کشورهای همجوار شود.

 

در این بیانیه آمده که وزارت خارجه برای ابلاغ این موضوع سفیر ایران در بغداد را احضار خواهد کرد.

 

بامداد امروز سپاه ایران حملاتی انتقام جویانه علیه مواضع نیروهای امریکایی در عراق و به طور خاص در عین الاسد و اربیل انجام دادند.

 

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عراق از ساعت 01:45 تا 02:15 بامداد 8 ژانویه 2020 هدف حمله 22 موشک قرار گرفته که 17 تای آنها به پایگاه نظامی عین الاسد اصابت کرد و 2 موشک در منطقه حیطان در غرب هیت اصابت کرد که منفجر نشد و 5 موشک نیز به اربیل اصابت کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا