اجتماعی

وزارت بهداشت ایران: فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا به خانواده‌هایشان تحویل داده نمی‌شوند

رضا گلپیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت ایران درباره شرایط و پروتکل دفن فوت‌شدگان ناشی از کروناویروس، توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت ایران درباره پروتکل دفن افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا فوت شده‌اند، گفت: ما بر اساس پروتکلی از قبل تعیین شده در این زمینه عمل می‌کنیم که البته فقط برای کرونا نیست، متوفی را طبق پروتکل بهداشتی خاص دفن می‌کنیم.

 

رضا گلپیرا، درباره نحوه دفن قربانیان کروناویروس ادامه داد: فرد را در بیمارستان به صورت کامل کاور می‌کنند و دیگر کسی حق ندارد کاور را باز کند. در نهایت متوفی با نظارت بهداشتی دفن می‌شود، نه اینکه او را به خانواده تحویل دهند.

به گزارش ایسنا، او همچنین در خصوص نحوه پذیرش بیماران مشکوک به کروناویروس، با بیان اینکه مردم مستقیما به بیمارستان‌ها نروند، تصریح کرد: اگر قرار باشد هر کسی با کوچکترین علائم به سمت بیمارستان‌ها روند، در بیمارستان ازدحام ایجاد شده و خود مردم دچار مشکل می‌شوند. در عین حال ازدحامی که در بیمارستان‌ها تشکیل می‌شود، خودش می‌تواند منجر به انتقال بیماری شود.

گلپیرا افزود: بر همین اساس وزارت بهداشت در تمام محلات مرکز جامع سلامت دارد. در این مراکز پزشکان مستقر هستند و به آنها اعلام کردیم که به مردم آموزش‌های درست ارائه دهند. در عین حال امروز هم با سازمان نظام پزشکی هماهنگ کردیم که تمام مطب‌های پزشکی هم بتوانند این بیماران را که دارای علائم هستند، ویزیت کنند. حال اگر بیمار به مطب مراجعه کرد و پزشک به او اعلام کرد که به نظر من شما مشکوک به کرونا هستید، پزشک بیمار را به مرکز جامع سلامت ارجاع می‌دهد و بعد از بررسی آنها، اگر در مرکز جامع سلامت تشخیص دادند که این فرد مشکوک به کرونا است، از آنجا فرد را به بیمارستان اعزام می‌کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا