جهانخاورمیانه

وزارت بهداشت غزه: ۲۰ فلسطینی در حمله اسرائیل به صف دریافت کمک غذایی کشته شدند

وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است اعلام کرد، حمله هوایی اسرائیل به شهر غزه و به فلسطینیانی که برای دریافت کمک غذایی صف کشیده بودند، ۲۰ کشته و ۱۵۰ زخمی به جا گذاشت.

گروه افراطی حماس از نگاه ایالات متحده و بسیاری کشورهای غربی دیگر، سازمانی تروریستی محسوب می‌شود.

ارتش اسرائیل گفته که در حال بررسی گزارش وزارت بهداشت غزه است. یک ائتلاف فلسطینی متشکل از گروه‌های سیاسی و شبه‌نظامی به نام کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی نیز با انتشار بیانیه‌ای، حمله روز پنجشنبه اسراییل را یک «جنایت جنگی» خواند و گفت، نیروهای اسراییل غیرنظامیانی را هدف قرار داده‌اند که در صف دریافت کمک‌های امدادی منتظر ایستاده بودند.

این ائتلاف در بیانیه خود نوشت، ده‌ها تن در اثر این «جنایت جنگی و نسل‌کشی» کشته و زخمی شده‌اند.

مقامات وزارت بهداشت غزه اعلام کردند که حمله هوایی اسراییل در غروب پنجشنبه به خانه‌ای در اردوگاه پناهجویان النصیرت واقع در مرکز غزه نیز شش کشته به جا گذاشته است.

به گفته برخی از ساکنین شهر خان یونس، واقع در جنوب نوار غزه، تانک‌های اسرائیلی نواحی اطراف دو بیمارستان این شهر را در هم کوبیدند.

این در حالی است که یک مقام سازمان بهداشت جهانی، وضعیت تغذیه مردم در شمال نوار غزه را «به کل وحشتناک» توصیف کرده است و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه نیز گفته‌اند که وقتی کمکی به ندرت به آن ناحیه تحویل داده می‌شود، با ازدحام مردمان ناامیدی که آشکارا گرسنگی کشیده و چشم‌هایشان گود افتاده است، برای دریافت کمک‌ها مواجه می‌شوند.

در حال حاضر، اکثریت ۲.۳ میلیون نفری جمعیت نوار غزه که با حملات نظامی اسراییل، از شمال آن ناحیه بیرون رانده شده بودند، در خان یونس و شهرک‌های واقع در شمال و جنوب آن گرد آمده‌اند. جنگ اسراییل در غزه هم‌اکنون چهارمین ماه خود را سپری می‌کند.

به گفته مقامات وزارت بهداشت غزه، در ۲۴ ساعت گذشته، دست کم ۵۰ فلسطینی در عملیات نظامی تمام عیاری که اسراییل در خان یونس به آن روی آورده است، کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا