آذربایجانسیاست

وزارت خارجه آذربایجان: این برای سومین بار است که ارمنستان آشکارا آتش‌بس را نقض می‌کند

سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای، از نقض سومین آتش‌بس بشردوستانه توسط نیروهای مسلح ارمنستان خبر داد. 

در بیانیه وزارت خارجه آذربایجان که صبح امروز دوشنبه ۵ آبان صادر شده، آمده است:

«در تاریخ ۲۶ اکتبر، ساعت ۰۸:۰۵، نیروهای مسلح ارمنستان با نقض شدید آتش بس جدید بشردوستانه، واحدهای ارتش آذربایجان در روستای صفیان منطقه لاچین زیر آتش توپخانه قرار دادند. سپس، شهر و روستاهای استان ترتر مورد حمله شدید نیروهای مسلح ارمنستان قرار گرفتند.»

«این سومین بار است که ارمنستان آتش بس را نادیده می گیرد و آشکارا آن را نقض می کند. ارمنستان بیانیه مشترک مسکو در ۱۰ اکتبر، اعلام مجدد تعهدهای خود با میانجیگری پاریس در ۱۸ اکتبر و توافق در مورد اجرای آتش بس اضطراری انسانی در واشنگتن در ۲۴ اکتبر را نقض می کند. این نشان دیگری از بی توجهی عمدی ارمنستان به تعهدات خود و بی احترامی آشکار به تلاش های میانجی های بین المللی است. ظاهراً همانطور که نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد، این کشور راه حل دیپلماتیک برای درگیری نمی بیند و هدف اصلی آن ادامه اشغال نظامی سرزمینهای آذربایجان است.»

«آذربایجان به تعهدات خود متعهد است و به آتش بس انسانی مورد توافق احترام می گذارد. رهبری نظامی – سیاسی ارمنستان کاملاً مسئول نقض آتش بس و ادامه تنش در منطقه است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا