ایرانخاورمیانهسیاست

وزیر اطلاعات اسرائیل: “هواپیماهای ما قادر خواهند بود به ایران نیز برسند”

الی کوهن، وزیر اطلاعات اسرائیل به رویترز گفت: "هواپیماهای جنگی ما می توانند به هر نقطه از خاورمیانه و البته ایران برسند."

وزیر اطلاعات اسرائیل در مورد احتمال از سرگیری توافق هسته ای بین ایران و غرب گفت که یک توافق بد منطقه را به سمت جنگ سوق می دهد.

الی کوهن هشدار داد: “هرکسی که می خواهد سود کوتاه مدت به دست آورد باید سود طولانی مدت را به خاطر بسپارد. اسرائیل اجازه نمی دهد ایران به سلاح هسته ای دست یابد. هواپیماهای ما می توانند به هر نقطه از خاورمیانه و البته ایران برسند.”

وی گفت، قدرت های بزرگ جهان نه تنها باید ایران را از غنی سازی اورانیوم برای دستیابی به سلاح های هسته ای و تولید موشک های بالستیک منصرف کنند، بلکه آنها را مجبور کنند تا در سایر کشورها نیز بی ثباتی ایجاد نکرده و شبه نظامیان را تأمین مالی نکند.

رویترز گزارش داد که این هفته اسرائیل مقامات عالی رتبه را برای گفتگو در مورد ایران به واشنگتن فرستاد. دولت بایدن در حال ارسال پیام هایی است که آماده از سرگیری توافق هسته ای با ایران و کاهش تحریم های این کشور است. اسرائیل از این موضوع خوشحال نیست.

در همین حال، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که جلسه ای محرمانه بین ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و علی شمخانی، مشاور امنیت ملی رهبر ایران در بغداد برگزار شده است. گزارش شده است که طرف اسرائیلی نیز از این دیدار مطلع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا