ایران

وزیر امور خارجه ایران از یک اجلاس بین‌المللی قهر کرد

امیرعبداللهیان از اجلاس «گفت‌وگوی رایسینا» در هند قهر کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه حکومت ایران به دلیل نمایش زنان معترض در کلیپ تبلیغاتی اجلاس «گفت‌وگوی رایسینا» از سفر به هند و شرکت در این اجلاس خودداری کرد.

در ویدئوی تبلیغاتی یک‌دقیقه‌ و ۵۰ ثانیه‌ای اجلاس «گفت‌وگوی رایسینا» که دو هفته پیش و به‌صورت آنلاین منتشر شد، تصاویری از چندین رهبر جهان و رویدادهای مهم بین‌المللی مانند جنگ اوکراین به تصویر کشیده شده و یک صحنه کمتر از ۲ ثانیه‌ای از کوتاه‌کردن موهای زنان در جریان اعتراضات نشان داده می‌شود.

روزنامه هندوستان تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سفارت حکومت ایران در دهلی با مقامات هندی دراین‌خصوص مذاکره کرده و خواستار حذف این بخش از ویدئوی تبلیغاتی اجلاس «گفت‌وگوی رایسینا» شدند.

بر اساس این گزارش، به دنبال مخالفت مسئولان برگزارکننده این اجلاس با درخواست مقام های حکومت ایران، امیرعبداللهیان از شرکت در این اجلاس انصراف داد.

«اجلاس بین‌المللی رایسینا» که قرار است ۱۱ تا ۱۳ اسفند برگزار شود، یک کانون چندمنظوره با حضور نمایندگان کشورهای مختلف دنیا است که همه‌ساله در دهلی‌نو پایتخت کشور هند برگزار می‌شود تا صاحب‌نظران به بررسی مسائل چالش‌برانگیز و مناقشه‌آمیز پیش روی جامعه جهانی بپردازند.

این در حالی است که دولت هند از آغاز اعتراض‌های مردمی طی ماه‌های گذشته در ایران هیچ اظهارنظر و موضع‌گیری رسمی و غیررسمی نکرده است.

همچنین این کشور در میان ۱۶ کشوری بود که پس از رأی‌گیری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در نوامبر سال گذشته به تشکیل یک هیات حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در ایران در جریان اعتراضات پس از قتل مهسا امینی، رأی ممتنع داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا