ایرانجهانسیاست

وزیر انرژی ایالات متحده، ایران را عامل حمله به تاسیسات نفتی عربستان خواند

وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی خود در دستور کار نشست آژانس، ایران را عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دانست.

 «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه ایران را به دست داشتن در عملیات حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد.

ریک پری که در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین صحبت می‌کرد، در سخنان خود در دستور کار نشست، گفت: «پیش از آنکه بخواهم پیام رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ را با شما در میان بگذارم، می‌خواهم بگویم که ایالات متحده با تمام وجود حمله ایران به پادشاهی عربستان سعودی را محکوم می‌کند. و از دیگر کشورها هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.»

وی افزود: «این رفتار غیرقابل قبول است، این غیرقابل قبول است و آن‌ها باید بابت آن پاسخگو باشند. اشتباه نکنید، این حمله‌ای عامدانه به اقتصاد جهانی و بازار جهانی انرژی بوده است. رئیس‌جمهور ترامپ مجوز عرضه نفت از ذخایر راهبردی نفت، در صورت نیاز، را صادر کرده است و وزارتخانه من آماده پاسخ به این درخواست است. با وجود تلاش‌های شریرانه ایران، کاملا اطمینان داریم که بازار انعطاف‌پذیر است و پاسخ مثبتی خواهد داد.»

ریک پری در بخش دیگری از سخنرانی‌اش، ایران را به استفاده از برنامه هسته‌ای برای «اخاذی» از جامعه بین‌المللی و بی‌ثبات‌سازی منطقه اعلام کرد و گفت: «دولت ما به اعمال فشار حداکثری، هم دیپلماتیک و هم اقتصادی، ادامه می‌دهد تا ایران را از هر مسیری به سوی تسلیحات اتمی محروم کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا