ایرانسلامتی و زندگی

وزیر بهداشت دولت ایران: «مردم ما افسرده هستند» / اشاره ضمنی به خودکشی دانشجویان در احواز

سعید نمکی، با بیان این مطلب که مردم ایران افسرده هستند و این بیماری عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی است، افزود: طی۴۸ ساعت گذشته از دو دانشگاه حوادث تلخی به ما گزارش شده است. باید فضا را شادتر کنیم.

 سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، امروز سه شنبه ۲۶ آذر در همدان گفت:  تا تیرماه سال آینده، داروهای اساسی، مواد اولیه شرکت های داروسازی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز اتاق های عمل ذخیره شده است.

 

 

وی گفت: در کشور سالانه حدود ۹۷ تا ۱۰۰ هزار مورد از مرگ و میر به علت فشارخون بالا و عوارض ناشی از آن است.

 

نمکی با بیان اینکه هر سال از ۳۸۰ هزار مورد مرگ مردم ایران، ۳۱۳ هزار مورد مربوط به بیماری های غیرواگیر است، افزود: کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، تنها توسط وزارت بهداشت قابل انجام نیست و نیاز به همکاری بین بخشی است.

 

 

وزیر بهداشت ایران تصریح کرد: در برخی از بیمارستان های شیک می بینیم که در برخی موارد، همراهان بیماران ناراضی هستند، پول گرفته اند اما یک پتو به او نداده اند.

 

نمکی افزود: در حال حاضر ۴۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده اند و هیچ راهی برای مقابله با آن به جز آموزش نداریم و تنها راه ارزان قیمت پرفایده برای پیشگیری از ایدز، آموزش عمومی است که باید برای آن، وقت بیشتری بگذاریم.

 

او خاطرنشان کرد: شاخص های سلامت دهان و دندان وضعیت بسیار نامناسبی در کشور دارد.

وزیر بهداشت دولت ایران در ادامه با بیان اینکه مردم ما افسرده هستند و این بیماری عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی است، افزود: طی۴۸ ساعت گذشته از دو دانشگاه، حوادث تلخی به ما گزارش شده است. باید فضا را شادتر کنیم. افسردگی ام المرض است که می تواند موجب اعتیاد، از هم پاشیدگی خانواده و بسیاری از مسائل دیگر شود.

 

 

.

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا