آذربایجانخاورمیانه

وزیر حمل‌ونقل ترکیه: کریدور زنگزور باعث رشد تجارت میان شرق و غرب خواهد شد

وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه با اشاره به اهمیت گشایش کریدور زنگزور، تصریح کرد که این گذرگاه باعث افزایش اهمیت راهبردی ترکیه و رشد مثبت تجارت میان شرق و غرب که از پکن تا لندن ادامه دارد، خواهد شد.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه با انتشار بيانيه‌ای درباره روند گشایش کریدور زنگزور، با اشاره به اهمیت‌ آن، گفت که این گذرگاه باعث افزایش اهمیت راهبردی ترکیه نیز خواهد شد.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه تصریح کرد: با افتتاح کریدور زنگزور ظرفیت حمل بار از طریق خطوط ریلی و جاده‌ای کمربند میانی افزایش خواهد یافت. این مساله نیز باعث رشد مثبت تجارت میان شرق و غرب که از پکن تا لندن ادامه دارد، خواهد شد.

اورال‌اوغلو در بخش دیگری از توضیحات خود افزود: با رشد فعالیت‌های حمل و نقل از طریق کریدور میانی پروژه‌های آتی در دریای خزر و آذربایجان و همچنین همکاری با نخجوان و روسیه در زمینه حمل و نقل و انرژی باعث افزایش اهمیت و موقعیت راهبردی ترکیه در منطقه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افتتاح گذرگاه زنگزور باعث ایجاد فرصت‌های جدید در قفقاز جنوبی به منظور گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری خواهد شد، افزود: روند احداث این گذرگاه تا مرز ارمنستان در دست اجرا است. همچنین خط ریلی جدیدی به طول 166 کیلومتر از هورادیز تا شهر اردوآباد جمهوری خودمختار نخجوان تاسیس می‌شود.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه همچنین با اشاره به اینکه مذاکرات میان آذربایجان و روسیه برای ساخت بخشی از این گذرگاه که به طول 44 کیلومتر از منطقه زنگزور ارمنستان می‌گذرد، ادامه دارد، گفت: البته احداث یک جاده مواصلاتی در موازات خط ریلی مذکور در دستور کار قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا