ایرانجهان

وزیر خارجه آمریکا: دسترسی تظاهرکنندگان ایران به اینترنت را تسهیل می‌کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در اظهاراتی، با دفاع از حق مردم ایران برای برگزاری تظاهرات علیه جمهوری اسلامی، اعلام کرد آمریکا به دنبال ایجاد راه‌هایی برای تسهیل دسترسی تظاهرکنندگان ایران به اینترنت است.

به گزارش خبرگزاری «سی‌ان‌ان»، بلینكن روز سه‌شنبه در جلسه‌ای مطبوعاتی گفت در بحبوحه قطع گسترده اینترنت توسط حکومت ایران برای جلوگیری از درز اخبار تظاهرات ضدحکومتی، دولت بایدن به‌طور جدی به دنبال راه‌هایی برای آسان کردن استفاده مردم ایران از خدمات فناوری اینترنتی است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده هفته گذشته مجوزی کلی صادر کرد که به شرکت‌های تولید فناوری‌های اینترنتی، شامل اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» متعلق به ایلان ماسک، اجازه می‌داد بدون هراس از تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران، خدمات دسترسی به اینترنت به ایرانیان ارائه دهند.

بلینکن طی کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه در این باره تصریح کرد که مجوز عمومی جدید به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا برای ارتباط بهتر میان مردم ایران با هم‌میهنان‌شان و همچنین با سایر نقاط جهان، مواردی مانند «خدمات ابری، فناوری حفظ حریم خصوصی، فناوری امنیتی، سخت‌افزار و نرم‌افزار» به آنها ارائه دهند.

علاوه بر صدور این مجوز عمومی خدمات فناوری اینترنتی، دولت بایدن هفته گذشته به دلیل آنچه «رفتار زشت و خشونت‌آمیز» رژیم علیه زنان ایران و «نقض حقوق معترضان مسالمت آمیز» نامید، «گشت ارشاد» و برخی نهادهای سرکوبگر دیگر جمهوری اسلامی را تحریم کرد.

به گفته بلینکن: «زنان در ایران حق دارند هرآنچه که می‌خواهند بپوشند. آنها حق دارند مورد خشونت قرار نگیرند. آنها حق دارند آزار و اذیت نشوند. این در همه جای دنیا صادق است، و باید در ایران هم صادق باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا