جهان

وزیر دفاع آمریکا در مغولستان اسب هدیه گرفت+ تصاویر

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، در سفر به مغولستان که کارشناسان هدف آن را پیشبرد سیاست‌های ایالات متحده علیه روسیه و چین ارزیابی کرده‌اند، با استقبالی ویژه از سوی مقامات این کشور مواجه شد و اسبی را به عنوان هدیه از آن‌ها دریافت کرد.

مارک اسپر در این سفر با استقبال مقامات مغولستانی مواجه شد و اسبی را به عنوان هدیه از آن‌ها دریافت کرد.

وی به‌خاطر اقداماتی که جورج مارشال وزیر امور خارجه و دفاع آمریکا در دوران پس از جنگ جهانی دوم در راستای صلح جهانی انجام داده بود، نام این اسب را مارشال گذاشت.

وزیر دفاع آمریکا پیش از دیدار با همتای مغولستانی خود، با رئیس‌ جمهور مغولستان دیدار و گفته بود این افتخار نصیب من شد که اینجا با شما باشم و این فرصت را داشته باشم که روش‌های مختلفی که از طریق آن‌ها می‌توانیم روابط میان دو کشور را تقویت کنیم، بررسی شود.

رئیس‌ جمهور مغولستان نیز در دیدار با اسپر تاکید کرده است که کشورش مشتاق است سرمایه‌گذاری از سوی کشورهایی نظیر آمریکا را که با عنوان همسایه‌های سوم از آن‌ها یاد می‌کند، گسترش دهد تا از وابستگی خود به چین بکاهد.

باتولگا خالتما رئیس‌ جمهور مغولستان سال ۲۰۱۷ به قدرت رسید. او ماه گذشته در سفری به ایالات متحده آمریکا، با دونالد ترامپ همتای خود دیدار و گفتگو کرده بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا