ایرانجهان

پارلمان اروپا هفته آینده درباره سرکوب اعتراضات ایران نشست برگزار می‌کند

هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا، در توییتی نوشت که سه‌شنبه هفته آینده پارلمان اروپا درباره سرکوب خشونت آمیز اعتراضات در ایران نشستی دیگر را برگزار خواهد کرد.

نیومن خاطرنشان کرد در این نشست جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز حضور خواهد داشت.

این نماینده آلمان در پارلمان اروپا همچنین گفت که پنجشنبه هفته آینده نیز نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران برگزار خواهد شد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ آبان نیز ۲۹ شخص و همچنین سه نهاد جمهوری اسلامی را تحریم کرد.

در همین حال، سایر تلاش‌های بین‌المللی برای حمایت از معترضان ایران ادامه دارد. حامد اسماعیلیون با اشاره به فراخوان تجمع در شهرهای سراسر جهان در روز شنبه در توییتی نوشت: «بیش از ۱۰۰ شهر جهان فردا در سومین سالگرد جنایات آبان،‌ صدای انقلاب مردم ایران را به دنیا خواهند رساند.»

از سوی دیگر، جمعی از ایرانیان و کنشگران در کانادا با هدف درخواست از دولت و پارلمان این کشور برای فشار بر جمهوری اسلامی برای جلوگیری از اعدام معترضان بازداشت شده در خیزش سراسری، برای تجمع در مقابل پارلمان کانادا در اتاوا از ساعت ۱۱ تا ۱۶ جمعه ۲۵ نوامبر فراخوان دادند.

از سوی دیگر، بیش از ۴۰۰ نفر از جمهوری‌خواهان دموکرات در بیانیه‌ای درباره راهبرد گذار از جمهوری اسلامی خواستار رهبری جمعی و متکثر و عمدتا در داخل کشور، اعتراض‌ها و اعتصاب‌های خشونت‌پرهیز و تبدیل اعتراض‌ها به «ابر جنبش ملی برای خواست مشترک ملی گذار به دموکراسی سکولار» شدند.

در همین حال، اصغر فرهادی، کارگردان، در حاشیه جشنواره فیلم مراکش با اشاره به خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی گفت: «از این فرصت استفاده می‌کنم و به مردمم،‌ نسل جدید،‌ زنان و مردانی که به خیابان آمده‌اند و تلاش می‌کنند سرنوشت خود را به دست بگیرند درود می‌فرستم.»

در حالی که خیابان‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس شهرهای مختلف ایران صحنه اعتراض و اعتصاب است، و خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، از مرگ یک بسیجی و یک مامور وزارت اطلاعات در بوکان خبر داده، گزارش‌های دیگر نیز از اعتراضات زندانیان سیاسی در داخل زندان‌ حکایت دارد.

بر اساس گزارش‌ها، در زندان رجایی‌شهر پس از آنکه زندانیان سیاسی از جمله آرشام رضایی، سهراب حسن‌خانی، رضا محمدحسینی، مهدی مسکین‌نواز و محمدحسین حقیقت‌منش شعارهای ضد حکومتی سر دادند، این معترضان به اندرزگاه ۱۰ این زندان و زرتشت احمدی‌راغب به انفرادی منتقل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا