جهانسیاست

پاشینیان: “مردم ارمنستان آماده امتیاز دهی دردناک است”

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه ۵ آبان در صفحه فیس بوک خود گفت که طرف ارمنی آماده است تا در درگیری قره باغ کوهستانی امتیاز دهد.

به گزارش بخش فارسی ای‌ان تی، وی گفت: “من می خواهم به شما اطلاع دهم که ما تا حد ممکن انعطاف پذیر شده‌ایم و درک خواهیم کرد.”

پاشینیان خاطرنشان کرد که مردم و دولت ارمنستان آماده امتیاز دهی متقابل، حتی امتیازدهی دردناک هستند، اما مردم ارمنستان آماده تسلیم نیستند.

نیکول پاشینیان همچنین از همه ارامنه خواست تا علیه آذربایجان بجنگند.

وی گفت: “این یک لحظه سرنوشت ساز است و هیچ کس نمی تواند امیدوار باشد که کسی این مسئله را برای ما حل کند. یک تصمیم وجود دارد – هر عضو ملت، مانند سربازان در خط مقدم، باید به این اهم متعهد باشند”

نخست وزیر ارمنستان همچنین اظهار داشت که او آماده رفتن به جبهه و مرگ برای ارمنستان است، اما “کسی باید به عنوان نخست وزیر کار کند.”

نیکول پاشینیان مردان ارمنی را به اطاعت از دستورات وی و خودداری نکردن از خدمت سربازی فراخواند.

او گفت: “زنان ما باید به مردان‌مان بگویند که در این شرایط تردید کردن قابل بخشودنی نیست. زنان نباید شوهر و پسران خود را نگه دارند. من می خواهم که هر شهروند ارمنی از دستورات من اطاعت کند. من به هر مردی دستور می دهم که اکنون بلند شود و به کمیساریای نظامی خود برود. این دستور من است. زنان را هم تشویق کنید. بگذارید خودشان گروه تشکیل دهند. این یک جنگ هزار ساله است.”

نخست وزیر ارمنستان همچنین از عموم مردم خواست تا فراریان را به طور اجتماعی محکوم کنند.

وی گفت: “باید در جامعه ما شرایطی فراهم شود كه افرادی كه از میدان جنگ فرار می كنند مورد مواخذه شدید قرار بگیرند. ما باید یک اجماع ملی داشته باشیم. هر کسی که پست خود را ترک کند باید بداند که به طور اجتماعی محکوم خواهد شد.”

به گفته پاشینیان: “توافق پزشک و شهروند برای جلوگیری از رفتن فرد به جبهه جنگ با این تشخیص که او به کرونا مبتلا شده، غیرقابل قبول است.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا