آذربایجانایرانجهانسیاست

پایان خارج از برنامه مانور فاتحان خیبر و اعلام مانور آذربایجان-ترکیه؛ ایران: تهران با باکو و ایروان روابط خوبی دارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران با پایان خارج از برنامه مانور فاتحان خیبر و اعلام مانور آذربایجان-ترکیه، دوشنبه ۱۲ مهر گفت، تهران با باکو و ایروان روابط خوبی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، پس از انتشار خبر انجام رزمایش مشترک آذربایجان و ترکیه در نخجوان، روز دوشنبه ۱۲ مهر گفت: «تهران هم با باکو و هم با ایروان روابط خوبی دارد و روابطش با هیچ کشوری برعلیه کشور دیگری نیست و سیاست خارجی ایران هم بر نگاه شمول‌گرا بنا شده است.»

این در حالیست که پیش‌تر، حسین امیرعبداللهییان، وزیر خارجه ایران در گفتگویی تلویزیونی در اظهاراتی تهدید آمیز آذربایجان و رییس جمهور این کشور را به تلاش برای تغییر ژیوپولیتیک منطقه متهم و آن را «خط قرمز ایران» عنوان کرده بود.

در اظهاراتی دیگر، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران و برخی فرماندهان سپاه پاسداران نیز جمهوری آذربایجان را با حمله نظامی تهدید کرده بودند.

از سوی دیگر، گزارشات غیر رسمی حاکی از چندین کشته و زخمی در پی هدف قرار گرفتن کامیون ارتش ایران با موشک هلی‌کوپتر خودی در جریان رزمایش فاتحان خیبر در نزدیکی مرز آذربایجان خبر می‌دهند. گفتنی است که این رزمایش پیش از موعد مققر و به طور ناگهانی به پایان رسید.

سعید خطیب زاده، همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سفر آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان به تهران گفت: «سفر وزیر امور خارجه ارمنستان از پیش تنظیم شده و در چارچوب مسائل دوجانبه، گسترش روابط فیمابین در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و دیگر ابعاد روابط انجام شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا