ایران

پراید ۲۲۲ میلیون تومانی شد

پراید موجود در بازار مدل در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ میلیون تومان گران شده‌است.

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از جهش چشمگیر قیمت‌ها در این بازار است به طوری که در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۱۱ آن در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ میلیون تومان گران شده‌است و ۲۲۲ میلیون تومان قیمت خورده‌ است.

خودروهای پژو نیز در این مدت گران شدند به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ۳۳۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۴۰ میلیون تومان رسیده‌ است.

در آستانه ورود خودروهای خارجی به بازار ایران، رشد ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای پرطرفدار پای وزیر صمت را به مجلس کشاند و نمایندگان «مجلس انقلابی» به یک عضو دیگر دولت سیزدهم کارت زرد دادند.

براساس گزارش‌هایی که روزنامه وطن امروز منتشر کرده، در چند روز اخیر، قیمت برخی خودرو‌ها رشدی سرسام‌آور داشته؛ به طوری که هر دستگاه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ با حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت، به مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان معامله شده است.

همچنین، پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۹، ۲۰۸ میلیون، تیبا هاچ‌بک، ۲۴۴ میلیون، تیبا صندوق‌دار، ۲۲۵ میلیون و ساینا ۲۴۰ میلیون در بازار آزاد قیمت خورده است.

گزارش سایت خبر‌آنلاین نشان می‌دهد که خودروهای چینی نیز در بازار با افزایش قیمتی ۱۰ تا ۳۶ میلیون تومانی مواجه شده‌اند. به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، خودرو ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک پلاس مدل ۱۴۰۰ حدود ۳۵ میلیون تومان گران شده و با قیمت ۵۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و هم‌اکنون ۵۰۰ میلیون تومان است. ام‌وی‌ام اکس۲۲ اتوماتیک اسپرت اکسلنت مدل ۱۴۰۰ هم حدود ۱۰ میلیون تومان گران شده است و ۶۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. مدل ۱۳۹۹ این خودرو هم با افزایش قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان، به نرخ ۵۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.

بحران در بازار خودرو متاثر از بحران کلانی است که سال‌ها است اقتصاد ایران را احاطه کرده است و آن را روزبه‌روز بیشتر به مرز ورشکستگی نزدیک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا