اقتصادجهان

پرزیدنت الهام علی‌اف: سرمایه گذاری ما در ترکیه به ٢۰ میلیارد دلار خواهد رسید

رئیس جمهوری آذربایجان با اعلام این مطلب که سال ٢۰۱٩ از لحاظ روابط دوجانبه با ترکیه سال «بسیار موفقی» بود، تاکید کرد با انجام سرمایه گذاری های جدید میزان سرمایه گذاری ما در ترکیه به ٢۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

رئیس جمهوری آذربایجان،پرزیدنت الهام علی‌اف، امروز رخسار پکجان، وزیر تجارت ترکیه که جهت انجام چند دیدار رسمی به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرده است را به حضور پذیرفت.

 

رئیس جمهور آذربایجان در این دیدار با تاکید بر اینکه سال 2019 از لحاظ روابط دو جانبه با ترکیه یک سال بسیار موافقی بود گفت: دیدارها در سطح رهبران و وزیران نقش بسیار مهمی در توسعه و تقویت این روابط دارد.

 

ایشان همچنین با بیان این که در مورد سرمایه گذاری‌های متقابل نیز نتایج خوبی را به دست آوردیم، افزود: آذربایجان تاکنون در ترکیه بیش از 17 میلیارد دلار، ترکیه نیز در آذربایجان بیش از 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

 

وی ادامه داد: شرکت دولتی نفت آذربایجان «سوکار» پروژه‌های جدید برای سرمایه گذاری دارد. اگر این‌ها نیز انجام شود سرمایه گذاری ما در ترکیه به 20 میلیارد دلار خواهد رسید. این نیز یک نشان برادری ماست. چون تنها کشورهای که به هم اعتماد قوی دارند، در اقتصاد یکدیگر به این میزان سرمایه گذاری‌ میکنند.

 

آقای الهام علی‌اف در پایان گفت: از فعالیت‌های شرکت‌های ترکیه در آذربایجان حمایت می کنیم.

 

وزیر تجارت ترکیه نیز در این دیدار گفت: با همکاری همتای جمهوری آذربایجانی خود برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور تلاش کرده و پروژه های بزرگی را انجام می دهیم.

 

خانم پکجان همچنین با همراهی شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در آرامگاه شهدای ترکیه در پایتخت جمهوری آذربایجان باکو حاضر شد و با گذاشتن تاج گل بر بنای یادبود ادای احترام کرد.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا