جهان

پرزیدنت ترامپ قانون «دفاع از دمکراسی» و حمایت از «معترضان هنگ‌کنگی» را امضا کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، مصوب کنگره این کشور درباره دفاع از دمکراسی و حمایت از معترضان در هنگ‌کنگ را به رغم مخالفت شدید چین امضا کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به‌رغم مخالفت جدی پکن، قانون مصوب کنگره این کشور در حمایت از اعتراضات هنگ‌کنگ را امضا کرد. این در حالی‌ست که چین و آمریکا درصدد رسیدن به توافقی برای پایان دادن به اختلافات تجاری با یکدیگر هستند.

 

قانون «حقوق بشر و دموکراسی» دولت را موظف می‌کند که سالانه وضعیت خودمختاری هنگ‌کنگ از چین را بررسی کند.

 

دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر پیام او برای مردم هنگ کنگ گفت: «ما با آنها هستیم. همانطور که می دانید، من رابطه خوبی با رئیس جمهور شی [جینپینگ] دارم. ما در مرحله نهایی یک توافق بسیار مهم هستیم و به گمانم شما می توانید بگویید که این یکی از مهمترین توافقات تجاری تا به امروز بوده است. این بسیار خوب خواهد بود اما در عین حال می خواهیم که شاهد بهبود اوضاع در هنگ کنگ باشیم».

 

چین از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور امریکا خواسته بود تا قانون حمایت از اعتراضات در هنگ کنگ را که کنگره آمریکا تصویب کرده، وتو کند.

«گنگ شوانگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته بود که این قانون هم منافع آمریکا و هم چین را در ارتباط با منطقه خودمختار هنگ کنگ تحت الشعاع قرار خواهد داد و منافع هر دو طرف را به خطر خواهد انداخت.

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواسته بود تا با «درک وضعیت و شرایط» از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کند و از «مداخله در امور هنگ کنگ جلوگیری کرده» و قانون را پیش از اجرایی شدن وتو کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا