آذربایجان

پرزیدنت علی‌اف: اتحادیه اروپا و فرانسه سعی دارند آذربایجان را بدنام کنند

رئیس جمهوری آذربایجان، رهبران اتحادیه اروپا و فرانسه را به بدن نام کردن کشورش متهم و تاکید کرد که آذربایجان قصد حمله به ایروان را ندارد.

علی اف در حالی این اظهارات بیان کرد که وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان برای گفتگوهای صلح در برلین، با یکدیگر دیدار کردند.

پرزیدنت علی‌اف، روز چهارشنبه در دیدار با یک هیئت اقتصادی آلمانی، اظهارات مقامات اتحادیه اروپا را به عنوان «تهدیدی پنهان علیه آذربایجان» محکوم کرد و گفت کشورش برنامه‌ای برای حمله به ایروان ندارد و به مذاکرات صلح متعهد است.

اشاره علی‌اف به سخنان جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا است که ماه گذشته گفته بود «هرگونه نقض تمامیت ارضی ارمنستان غیرقابل قبول خواهد بود و پیامدهای شدیدی برای روابط اتحادیه اروپا با آذربایجان خواهد داشت».

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را مورد انتقاد قرار داد گفت که تمام این‌ها بخشی از سیاست ضد آذربایجانی فرانسه است که سعی دارد چهره‌ای شرورانه از کشور ما جلوه دهد و نشان دهد که آذربایجان در حال آمادگی برای حمله به ارمنستان است.

حدود دو هفته پیش در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیانبا میانجی‌گری  صدراعظم آلمان دیدار کردند و تصمیم گرفتند روند صلح را از سر بگیرند و درپی آن وزرای خارجه دو کشور امروز در برلین مذاکراتی را در خصوص دستیابی به توافق صلح پایدار آغاز کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا