آذربایجانمحیط زیست

پروژه‌های احیای دریاچه اورمیه با مشکلات مالی مواجه هستند

فرهاد سرخوش، با اعلام این مطلب که از چند ماه قبل، «اعتبار مالی از سوی دولت» برای احیای دریاچه اورمیه در نظر گرفته شده «اما به دستگاه‌های دولتی ابلاغ نشده است»، افزود: مهمترین مشکل در راه احیای دریاچه اورمیه مشکلات مالی است.

فرهاد سرخوش نماینده استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه در آذربایجان‌غربیگفت: مبلغ 200 میلیارد تومان مصوب احیای دریاچه، مراحل اداری خود را گذرانده ولی تاکنون به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون مهمترین مشکل در راه احیای دریاچه اورمیه، مشکلات مالی است افزود: پروژه‌های احیای دریاچه اورمیه در دست دستگاه‌ها بوده و در حال اجرا هستند و برخی از آنها دارای 80 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و باید محل تامین اعتبار برای آنها پیدا شود.

 

سرخوش بیان کرد: از چند ماه پیش مصوبه دولتی برای احیای دریاچه اورمیه گرفته شده اما به دستگاه‌های دولتی ابلاغ نشده در حالی که باید ابلاغ شود تا دستگاه‌ها بتوانند پیمانکار جذب و پروژه‌ها را پیش ببرند.

 

تاکید بر تصویب مرحله دوم و سوم اعتبارات احیای دریاچه اورمیه

وی افزود: علاوه بر آن، در مرحله دوم و سوم نیز باید اعتباری برای احیای دریاچه اورمیه مصوب و تخصیص یابد چون در غیر این صورت پروژه‌ها با مشکلات مالی مواجه می‌شوند و بنابراین باید این اعتبارات به صورت تدریجی به دستگاه‌ها تزریق شود تا در پیشرفت پروژه‌ها تعلیقی صورت نگیرد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه در آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت انتقال آب از رودخانه زاب اظهار کرد: هم‌اکنون نزدیک 31 کیلومتر حفاری تونل انتقال آب انجام شده و پنج کیلومتر باقی مانده و مجموع پروژه رشد 85 درصدی دارد.

 

.

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا