آذربایجان

پس از اعترافات جنایتکار ارمنی: مزار دسته‌جمعی آذربایجانیان قتل‌عام شده در خوجالی کشف شد

پس از اعترافات «رشید بیگلریان» قاتل و جنایتکار ارمنی دستگیر شده، یک مزار‌ دسته‌جمعی از قتل عام خوجالی کشف شد که اجساد بیش از ۲۰۰ آذربایجانی قتل عام شده در آن قرار دارد.

به دنبال عملیات ضد ترور ارتش آذربایجان و آزاد سازی بخش‌های باقی مانده تحت اشغال ارمنستان، تعدادی از جنایتکاران و قاتلان جنگ اول قاراباغ بازداشت شدندرشید بیگلریان نیز یکی از تروریستها بود. در اوت 2023، رشید بیگلریان، یکی از عامران و عاملان در نسل کشی خوجالی، توسط سرویس امنیت دولتی آذربایجان دستگیر شد.

رشید بیگلریان در بازجویی از مشارکت خود در کشتار خوجالی در فوریه 1992 خبر داد و گفت که در حمله به خوجالی به غیرنظامیان آذربایجانی که از حمله به خوجالی جان سالم به در برده بودند وعده های دروغین داده اند که می توانند از منطقه عسکران به سلامت عبور کرده و به سمت منطقه آغدام حرکت کنید.

وی افزود بیش از 200 غیرنظامی آذربایجانی که بیشتر آنها زن، کودک و سالخورده بودند در منطقه نزدیک قلعه عسکران در کمین قرار گرفتند.

رشید بیگلریان در اعترافات خود  در تحقیقات اظهار داشت که وقتی تیراندازی کردیم، زن و بچه شروع به داد و فریاد کردند، آنهایی که توانستند فرار کنند به آغدام رفتند و آنهایی که نتوانستند فرار کنند، اینجا ماندند.

وی در اعترفات افزوده است: بعد از تیراندازی به اجساد نزدیک شده و آنها را بررسی کردیم. سپس دوباره به سمت کسانی که نمرده بودند تیراندازی کردیم. بعد از آن شروع به برداشتن اشیای قیمتی از اجساد کردیم. این منطقه مملو از اجساد ساکنان خوجالی بود. اجساد را پس از حدود یک‌هفته همانجا دفن کردیم.

به گزارش رسانه‌های های آذربایجان در بررسی‌های اولیه محل، بر اساس اعتراف تروریست بیگلریان محل گور دسته جمعی کشف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا