ایرانجهان

پلیس بریتانیا واحد جدیدی را برای مقابله با تهدیدها از سوی ایران، روسیه و چین راه‌اندازی کرد

پلیس بریتانیا روز جمعه، ۲۹ دی، ضمن ابراز نگرانی از خطرات بالقوه پیش از انتخابات سراسری در این کشور اعلام کرد که واحد تخصصی جدیدی را برای مقابله با تهدیدات چین، روسیه و ایران تشکیل داده است.

مت جوکس، رئیس پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا، گفت که شواهد و احساس در میان افسران پلیس این است که چالش ایجاد شده توسط کشورهای متخاصم «اکنون بزرگتر از دوران جنگ سرد است.»

او به خبرنگاران گفت: «من نمی‌خواهم طفره بروم. ما در مورد نظام‌های حکومتی ایران، چین و روسیه صحبت می‌کنیم

بریتانیا سال گذشته یک قانون امنیت ملی را تصویب کرد تا جاسوسی، سرقت اسرار تجاری و مداخله در نظام سیاسی را برای کشورها دشوارتر کند.

جوکس گفت که واحد تحقیقات تخصصی جدید از اختیارات جدید این قانون استفاده خواهد کرد. او گفت: «ما علنی‌ترین بخش تشکیلات امنیتی بریتانیا خواهیم بود که واکنش شدیدتری به اقدامات این دولت‌های متخاصم نشان خواهیم داد

جوکس گفت که حجم اطلاعات نادرست آنلاین بیش از انتخابات قبلی در بریتانیا است و افزود که پلیس همچنین نگران توطئه برای کشتن ناراضیان یا مخالفان سیاسی است و به گفته او در دو سال گذشته بیش از ۱۵ تهدید مستقیماً به حکومت ایران مرتبط بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا همچنین گفت که جنگ اسرائیل و حماس «زمانی برای افراط‌گرایی» بوجود آورده است که می‌تواند افراد مستعد را به سمت تروریسم سوق دهد.

او در نشست خبری با خبرنگاران گفت باید به شاخص‌ها نگاه کرد و اکنون شاخص‌های خاصی وجود دارد که گویای خطرات است و واحد تخصصی جدید او بر روی این شاخص‌ها متمرکز است.

از زمان حملات ۱۵ مهرحماس به اسرائیل و آغاز حملات اسرائیل به غزه با هدف ریشه‌کن کردن حماس، واحد اینترنتی پلیس ضد تروریسم بریتانیا شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای در زمینه مطالب آنلاین در این خصوص بوده است؛ با سه هزار مورد که ۷۰۰ از آنها به طور بالقوه تخلف از قانون و نفوذ تروریسم در نظر گرفته شده‌اند.

برخی از موارد مربوط به اطلاعات نادرست یا تصاویر جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی بود در حالی که برخی دیگر شامل دستکاری تصاویر درگیری‌های قبلی بود.

به طور جداگانه از ۱۵مهر، ۹۲ مورد از سوی سازمان‌ها، شرکت‌های حقوقی و افراد به واحد جنایات جنگی پلیس لندن ارجاع شده است که ۱۹ مورد آن علیه حماس یا فلسطینی‌های غزه و ۷۳ مورد علیه اسرائیل بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا