ایرانجهان

پنتاگون از انجام حملات هوایی توسط ارتش آمریکا در سوریه خبر داد

وزیر دفاع آمریکا گفت که حمله هوایی ارتش ایالات متحده در واکنش به حمله امروز (پنج‌شنبه) و دیگر حملات به نیروهای ائتلاف در سوریه انجام شد

وزارت دفاع آمریکا، «پنتاگون» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ارتش ایالات متحده پس از حمله به نیروهایش و زخمی‌شدن پنج سرباز و یک نیروی بازنشسته، شامگاه پنج‌شنبه سوم فروردین «حمله هوایی دقیقی» در سوریه انجام داده است.

پنتاگون‌ افزوده که حمله هوایی، در واکنش به تهاجم به پایگاه محل استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در اطراف شهر حسکه در شمال شرق سوریه انجام شده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم در بیانیه‌ای به نقل از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد که ارتش ایالات متحده «به تاسیسات وابسته به گروه‌های مسلح در شرق سوریه» حمله کرده است.

آستین ادامه داد: «حمله هوایی ما در واکنش به حمله امروز (پنج‌شنبه) و دیگر حملات به نیروهای ائتلاف در سوریه انجام شد.»

بیانیه اشاره کرده است، «حمله اخیر با هدف حمایت از آمریکایی‌ها» بوده و افزوده که «ایالات متحده اقدامات متناسبی برای کاهش سطح تنش و کاهش خسارات‌ها اتخاذ کرد.»

آستین ابراز داشت: «همه اقدامات ضروری برای دفاع از مردم آمریکا را در زمان و مکان مناسب انجام می‌دهیم. حمله به نیروهای آمریکا از سوی هر گروهی بدون مجازات نخواهد ماند.»

بنا به بیانیه وزیر دفاع آمریکا، دو سرباز زخمی آمریکایی در محل حادثه درمان شدند اما سه سرباز دیگر و شهروند بازنشسته آمریکایی برای ادامه معالجه به بیمارستانی در عراق انتقال یافتند.

صدها سرباز آمریکایی در چارچوب ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با گروه تروریستی «داعش» در سوریه حضور دارند که همواره مورد حمله برخی گروه‌های مسلح قرار می‌گیرند.

نیروهای آمریکا از «نیروهای سوریه دموکراتیک» پشتیبانی می‌کنند که نقش مهمی در پایان‌دادن به حضور داعش در سرزمین‌های شرق سوریه در سال 2019 داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا