جهان

پنتاگون: ناو آمریکایی سه موشک حوثی‌ها را رهگیری و منهدم کرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز پنجشنبه اعلام کرد یک ناو این کشور تعدادی پهپاد و سه موشک شلیک‌شده توسط حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن به سمت شمال را رهگیری و منهدم کرد.

پنتاگون می‌گوید٬ ناو «یواس‌اس کارنی» در دریای سرخ پهپادها و موشک‌های پرتاب شده از یمن را رهگیری کرده است.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت: «ما نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که این موشک‌ها و پهپادها چه نقاطی را قرار بود هدف قرار دهند، اما آنها از یمن به سمت شمال در امتداد دریای سرخ و احتمالاً به سمت اهدافی در اسرائیل پرتاب شدند.»

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت، به نظر نمی‌رسد این موشک‌ها به سمت ناو «یواس‌اس کارنی» شلیک شده باشند.

رویترز می‌گوید٬ با تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس در جریان جنگ غزه، نیروهای آمریکایی در منطقه به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

به دنبال حمله بی‌سابقه و غافلگیرانه حماس به اسرائیل و کشته شدن نزدیک به ۱۴۰۰ نفر، آمریکا برای جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه ناو آیزنهاور را به همراهی یک گروه از رزم‌ناوها برای پشتیبانی از ناو جرالد فورد به شرق مدیترانه اعزام کرد.

آمریکا همچنین دو هزار تفنگدار دریایی را نیز به خاورمیانه اعزام کرده است.

با تشدید و تداوم درگیری بین اسرائیل و حماس، جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیرا هشدار داده است که در صورت ادامه بمباران غزه توسط اسرائیل، حوزه جغرافیایی جنگ گسترش خواهد یافت.

در چند روز گذشته نیروهای نیابتی ایران در عراق و سوریه نیز علیه پایگاه‌های آمریکایی در این کشورها دست به حملات پهپادی زدند.

در این میان مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن نیز طی روزهای گذشته صحنه تظاهرات ضد اسرائیلی و آمریکایی بود.

منابع فلسطینی در غزه می‌گویند، از زمان حملات اسرائیل به این منطقه سه هزار و ۸۵۹ نفر کشته و بیش از ۱۳ هزار نفر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا