جهاندانش و فن آوری

“پیروزی در قره‌باغ را شهدای ما بدست آوردند، بایراکتار فقط یک ابزار ، یک تکنیک است …”

این بیانیه از سوی سلجوق بایراکتار، مدیر فنی هولدینگ بایکار، تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی بایراکتار تی‌بی۲ اعلام شد.

“پیروزی در قره باغ فقط به لطف فناوری به دست نیامد. دلیل واقعی پیروزی شهدای ما هستند. فناوری فقط یک ماشین است، یک تکنیک است. به همین دلیل من از مردم آذربایجان تشکر می کنم که سربازان ما را تربیت کردند. روح شهدا شاد باشد. ”

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، در سخنرانی در «اجلاس جهانی خالص»، که بنیانگذاران و مدیران عامل شرکتهای با فناوری پیشرفته را گرد هم آورده بود، از سلجوق بایراکتارا در مورد نقش پهپادهای تهاجمی بایراکتار تی‌بی۲ در پیروزی ارتش آذربایجان در جنگ قره باغ سوال شد.

سلچوک بایراکتار گفت: “مسئله قره باغ در دوران جوانی ما مانند یک زخم بود. امروز، به لطف مبارزه بزرگ ارتشهای آذربایجان و ترکیه، این زخم تا حد زیادی بهبود یافته است. برای ما افتخار بزرگی است که بگوییم فناوری ملی، فن آوری ملی توسعه یافته توسط کشور ما نیز در اینجا نقش داشته است. در اینجا با حضور همه شما می خواهم روح شهدای ما را که صاحبان واقعی این سفر هستند، شاد کنم. زنده باد ارتش‌های ترک! زنده باد برادری آذربایجان-ترکیه! ”

لازم به ذکر است که ارتش آذربایجان در جنگ قره باغ از طیف گسترده ای از پهپادها از جمله پهپادهای “بایراکتار تی‌بی۲” که اهداف را شناسایی کرده و آنها را با موشک های بسیار دقیق منهدم می کرد، استفاده کرد. پهپادهای بایراکتار تی‌بی۲ پیش از این نقش عمده ای در تغییر روند عملیات نظامی در سوریه و لیبی به نفع ترکیه داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا