جهان

کره شمالی از رزمایش تاکتیکی اتمی برای شبیه‌سازی حمله به کره جنوبی و تسخیر کامل آن خبر داد

ستاد کل ارتش کره شمالی از انجام یک «رزمایش تاکتیکی هسته‌ای برای شبیه‌سازی تخریب نقاط کلیدی کره جنوبی» و تسخیر کامل همسایه جنوبی خود خبر داد.

رسانه‌های کره شمالی در گزارش‌هایی غیرمعمول، به شرح جزییات سناریوی این کشور برای جنگ احتمالی با کره جنوبی پرداختند که از جمله این برنامه‌ها حمله به همسایه جنوبی با سلاح‌های اتمی و سلطه کامل بر قلمرو این کشور است.

این رزمایش که روز سه‌شنبه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از آن بازدید کرد، یک روز پیش از آغاز رزمایش مشترک ۱۱ روزه کره جنوبی و آمریکا صورت می‌گیرد.

وزیر یکپارچه‌سازی کره جنوبی در بیانیه‌ای اظهارنظر علنی رهبر کره شمالی برای حمله نظامی به کشورش را به شدت محکوم کرد.

کره شمالی همچنین چهارشنبه دو موشک بالستیک کوتاه‌-برد را به سمت آب‌های خود شلیک کرد که همین امر دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی را بر آن داشت تا نشست امنیتی اضطراری تشکیل دهد.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، نیز در جمع خبرنگاران این رفتارهای کره شمالی را تهدید علیه صلح و ثبات ژاپن، منطقه و جامعه بین‌المللی خواند و گفت چنین اقدام‌هایی قابل تحمل نیستند.

دولت ژاپن همچنین هشدار داد درصورتی که موشک‌های کره شمالی از حریم هوایی ژاپن رد شوند، آنها را رهگیری خواهد کرد.

افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در حالی است که پیونگ‌یانگ اعلام کرده که قصد دارد در ماه اکتبر ماهواره به فضا پرتاب کند. آمریکا، ژاپن و کره جنوبی این طرح پیونگ‌یانگ را به عنوان اقدامی تحریک‌آمیز محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در منع استفاده کره شمالی از فناوری موشک بالستیک دانستند.

رهبر کره شمالی بارها بر لزوم آماده باش ارتش کشورش برای جنگ تاکید کرده و آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را به افزایش خطر جنگ هسته‌ای در منطقه متهم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا