اجتماعیایرانسلامتی و زندگی

کرونا؛ صف‌های طولانی برای خرید سیم کارت توسط سرپرستان خانوار

پس از گذشت ۵۹ روز از شیوع ویروس کرونا در ایران و بنا به آمار رسمی ابتلای بیش از ۸۰ هزار نفر جان باختن بیش از ۵ هزار نفر هم دولت ایران برای پرداخت وام یک میلیون تومانی، سرپرستان خانوارها را برای گرفتن سیم‌کارت تلفن همراه به صف‌های طولانی ایجاد شده در دفاتر اپراتورهای تلفن همراه کشاند.

سیل عظیم جمعیت برای ثبت نام در بازار بورس از یک طرف و از طرف دیگر صف‌های طولانی برای خرید سیم کارت توسط سرپرستان خانوار که بیش از این سیم کارتی به نام خود نداشتند، این دفاتر را به یکی از مراکز اصلی شیوع کرونا تبدیل کرد.

این در حالی است که دولت ایران در اوایل شیوع ویروس کرونا دوربین‌های تلویزیونی و رسانه‌های اینترنتی خود را برای مقصر جلوه دادن مردم متوجه آنها کرده بود.

تصاویر منتشر شده از صف‌های طولانی ایجاد شده در مقابل نمایندگی‌های تلفن همراه نشان می دهد که اغلب آنها افراد سالخورده‌ای هستند

که بیشتر از همه در معرض خطر این ویروس قرار دارند.

در این میان کادر پزشکی درمانی هست که جان‌شان را کف دستشان گرفته‌اند و با وجود کمبودها در تجهیزات درمانی و در بیشتر مواقع بدون ضمانت شغلی با این ویروس مبارزه می کنند.

از سوی دیگر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات بعد از انتشار تصاویر صف‌های دریافت سیم‌کارت رایگان اپراتورها در شرایط کرونایی، با انتشار متنی خطاب به اپراتورها به این وضعیت واکنش نشان داد.

آذری جهرمی در توییتر نوشت: «مردم نباید برای تهیه سیم‌کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی، صف بکشند. همین الان باید این فرآیند متوقف شود. از مردم آنلاین ثبت‌نام کنید و با پست سیم‌کارت را به منازل آنها برسانید. خدمت‌رسانی به مردم باید با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت باشد.»

کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که دولت از همان ابتدا، بدون اینکه این ازدهام بوجود آید می توانست سیم‌کارتها را با پست به خانه‌ها بفرستد.
خاطرنشان می شود که از زمان شروع ویروس کرونا در ایران نسبت به مدیریت بحران انتقادهای زیادی مطرح شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا