آذربایجانتحلیل و گزارشسلامتی و زندگی

کرونا خیابان های باکو پایتخت آذربایجان را خلوت کرد

شیوع ویروس کرونا٬ موجب خلوت تر شدن خیابانها و جاده ها در جمهوری آذربایجان و شهر باکو شده است

با افزایش شیوع جهانی ویروس کرونا(کووید- 19) و رسیدن آن به جمهوری آذربایجان٬ خیابانها و جاده های باکو پایتخت این کشور تا حدودی زیادی خلوت شده است.

با وجود فرارسیدن نوروز که از مهمترین اعیاد ملی و تاریخی آذربایجانیها محسوب می شود٬ مردم شهر باکو ترجیج داده اند برای مراقبت خود از کرونا در خانه هایشان بمانند.

میادین و مراکز توریستی شهر از جمله میدان «فوواره لر» که معمولا مملو از جمعیت است نیز خلوت تر شده و آنهایی که به دلایل مختلف در خیابان ها هستند٬‌ ترجیح می دهند از ماسک استفاده کنند.

طبق تدابیر دولتی٬ رستوران ها و کافه های باکو تا ساعت 21:00 فعالیت می کنند و کلوب های شبانه و بارها نیز تعطیل شده اند. همچنین به مانند دیگر شهر٬ مساجد و دیگر عبادتگاههای آذربایجان تا اطلاع ثانوی بسته شده اند.

به مناسبت عید نوروز اما مارکت ها نسبتا شلوغ اند .لی مردم زیادی در مراکز خرید دیده نمی شوند. هیچ کمبودی نیز در مواد غذایی و بهداشتی مشاهده نمی شود.

طبق تدابیر اتخاذ شده٬‌ سفر از شهرهای باکو، سومقاییت و آبشرون به دیگر مناطق کشور از امروز تا 29 مارس ممنوع اعلام شده است. کلیه وسایل نقلیه در ورودی های شهرها بررسی و وسایل نقلیه به شهروندان ثبت شده در مناطق دیگر بازگردانده می شوند.

تاکنون 34 مورد ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان شناسایی شده است. از این سی و چهار تن٬ یک تن نیز جان خود را از دست داده٬ 10 نفر بهبوده یافته و 23 نفر دیگر نیز تحت درمان قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا