جهانسلامتی و زندگی

کرونا در اولین روز فروردین 1399

شمار افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی جان خود را از دست داده اند با مرگ شش تن دیگر به 100 نفر رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی «یونهاپ» تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی جان خود را از دست داده اند با مرگ شش تن دیگر در شهردئگو، واقع در جنوب شرقی این کشور به 100 نفر افزایش یافته است.

همچنین طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در کره جنوبی نیز شمار مبتلایان در این کشور به 8652 نفر رسیده است.

گفتنی است شمار افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند از 10 هزار تن گذشت.

شمار افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا جان خود را از دست داده اند از1000نفر گذشت.

با مرگ 235 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته در اسپانیا، تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند به هزار و 2 نفر رسید.

وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرده شده شمار بیماران قطعی کرونا نیز با افزایش 2 هزار و 833 موردی به 19 هزار و 980 بیمار افزایش یافته است.

از این تعداد مبتلا هزار و 141 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری هستند.

مادرید پاتخت اسپانیا با 590 مورد فوتی دارای بیشترین شمار قربانیان کرونا در این کشور است. برخی از هتل های مادرید نیز برای بستری بیماران به بیمارستان تبدیل شده اند.

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که با ثبت 28 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا شمار افراد مبتلا در این کشور به 705 نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز جمعه، 28 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسید و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا به این بیماری به 705 نفر افزایش یافت.

در این بیانیه آمده است: حال 10 نفر از بیماران مبتلا به این ویروس که بستری هستند وخیم است، همچنین 15 نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

وزارت بهداشت اسرائیل در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا تمهیداتی اتخاذ کرده و در این راستا کلیه مدارس و مراکز آموزش عالی تعطیل و برگزاری جلسات و کنفرانس ها بیش از 10 نفر قدغن شده است.

همچنین مراکز تجاری به غیر از داروخانه، پمپ بنزین و بانک‌ها در اسرائیل از 15 مارس تعطیل شده‌اند.

موشه بار سیمان توو، مدیرکل وزارت بهداشت اسرائیل دیروز در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور گفت: از امروز شاهد موارد ابتلای بیشتری در کشورمان خواهیم بود و این تعداد روزانه به صدها نفر خواهد رسید. متاسفانه می‌توان گفت هزاران اسرائیلی بر اثر ابتلا به بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

ویروس کرونا «کووید-19» که از شهر ووهان چین شیوع یافت، به سرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده است. بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، شیوع ویروس کرونا به “سطح همه‌گیری جهانی” رسیده است.

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در الجزایر به 94 و در مراکش به 66 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت الجزایر در وب سایت خود اعلام کرد: 4 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده و بدین ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به 94 نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش تاکنون 10 شهروند بر اثر این ویروس جان باخته و 32 نفر دیگر بهبود یافته اند.

همچنین وزارت بهداشت مراکش نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد: 3 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور مشاهده شده و شمار مبتلایان به 66 نفر رسیده است.

بر این اساس 2 شهروند این کشور از بیماری رهایی یافته اند.

ویروس کرونا که از شهر ووهان چین شیوع یافت، به سرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که شیوع ویروس کرونا به “سطح همه‌گیری جهانی” رسیده است.

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در فلسطین به 48، در کویت به 159، در لبنان به 163 و در تونس به 54 نفر رسیده است.

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا امروز جمعه در لبنان به 163، در کویت به 159، در تونس به 54 و در فلسطین به 48 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت لبنان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امروز 14 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا مشاهده شده و بدین ترتیب شمار مبتلایان به 163 نفر رسید.

وزارت بهداشت کویت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: 11 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده و شماری مبتلایان به 159 نفر افزایش یافت.

نصاف بن علیه، از مسئولان وزارت بهداشت تونس اعلام کرد: 15 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا ثبت شد و شمار مبتلایان به 54 نفر رسید.

می کیله، وزیر بهداشت فلسطین در یک نشست خبری اعلام کرد: شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در فلسطین به 48 نفر رسیده و از آنها 17 نفر از بیماری بهبود یافته اند.

گفتنی است ویروس کرونا که از شهر ووهان چین شیوع یافت، به سرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که شیوع ویروس کرونا به “سطح همه‌گیری جهانی” رسیده است.

کرونا در ایران هنوز جدی گرفته نشده؛ طی 24 ساعت جان 149 نفر را گرفت.

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران که امروز 20 مارس 2020 همزمان با سال نو و جشن نوروز (اول فروردین 1399) اعلام شد طی 24 ساعت گذشته به تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا در این کشور 149 نفر دیگر افزوده شده و مجموع فوتی‌ها به 1433 نفر رسید. مجموع مبتلایان نیز 19644 نفر اعلام شد. با این همه علیرغم هشدارهای رسمی و غیررسمی هنوز برخی‌ها خطر کرونا را جدی نگرفته در امکان عمومی حضور پیدا می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا