ایران

حبیب اسیود فعال عرب ربوده‌شده توسط باند مافیایی-تروریستی «ناجی شریفی زیندشتی» اعدام شد

سحرگاه امروز شنبه ۱۶ فروردین، حبیب اسیود فعال عرب الاحوازی مقیم سوئد که توسط باند مافیایی-تروریستی «ناجی شریفی زیندشتی» در استانبول ربوده شده بود، توسط حکومت ایران اعدام شد.

حبیب اسیود ۴۸ ساله و رهبر حرکه النضال الحواز (جنبش مبارزه عربی برای آزادی احواز) بود. او مهرماه سال ۱۳۹۹ در سفرش به استانبول توسط اعضای باند زیندشتی وابسته به نهادهای امنیتی ایران ربوده و مخفیانه به ایران منتقل شد و با اعترافات اجباری و دادگاه ساختگی به اعدام محکوم شد.

«ناجی شریفی زیندشتی»، تروریست وابسته به پ ک ک و قاچاقچی تحت تعقیب بین المللی از کردهای «ممکان»؛ یکی از روستاهای مرزی آذربایجان غربی است. زیندشتی در ترکیه برای سپاه پاسداران ایران چندین ترور و آدم‌ربایی سیاسی انجام داده و به همین دلیل در ترکیه تحت تعقیب است. اما مسئولان ایران وی را «خیّر» نامیده اند و در یک سال اخیر چندین بار از وی تقدیر کرده اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۱ «عزیز سهندی»، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی «ناجی شریفی زیندشتی» را «خیّر» نامید و از وی تقدیر کرد. شبکه استانی آذربایجان غربی وابسته به صداوسیمای ایران نیز گزارشی از پخش ۲۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های کُرد توسط موسسه به ظاهر خیریه «ستاره زیندشت» متعلق به این قاچاقچی بین المللی را منتشر و در صدد تطهیر فعالیت های تروریستی وی برآمد.

در تیرماه ۱۴۰۱ نیز «غلامحسین عماری» فرماندار اورمیه و معاونانش از پروژه‌های «ناجی شریفی زیندشتی» قاچاقچی و تروریست بین المللی وابسته به گروه تروریستی پ‌ک‌ک،  در روستای «ممکان» بازدید کردند و از اقدامات به ظاهر خیرخواهانه این قاچاقچی بین المللی تقدیر کردند.

حکومت ایران و سپاه پاسداران روابط گسترده ای با قاچاقچیان و گروههای مافیایی – تروریستی کُردی دارند و از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه ترکیه و آذربایجان (شمالی و جنوبی) استفاده می‌کند. ایران همچنین از این تروریست ها در غرب آذربایجان، قاراباغ، ترکیه و عراق جهت مقاصد تروریستی استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا