آذربایجانایران

کشف محموله هروئین ایران که با نام پوشک بچه به آذربایجان وارد می‌شد

ماموران گمرک منطقه جنوبی آذربایجان، ۲۴ آبان، از تلاش برای قاچاق یک محموله مواد مخدر به وزن ۲۱۸ کیلو و ۳۳۴ گرم از ایران به آذربایجان جلوگیری کردند.

ماموران گمرک منطقه جنوبی آذربایجان، ۲۴ آبان، از تلاش برای قاچاق یک محموله مواد مخدر به وزن ۲۱۸ کیلو و ۳۳۴ گرم از ایران به آذربایجان جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، یک دستگاه کامیون اسکانیا حامل “صابون مایع و پوشک بچه” از جمهوری اسلامی ایران به مقصد آذربایجان در گمرک بیل سوار وقیف و تحت کنترل گمرک آذربایجان قرار گرفت.

این گزارش می‌گوید، هنگامی که کامیون ایرانی از دستگاه ایکس ری عبور کرد، خطوط مشکوکی در داخل هر دو مخزن سوخت هم اندازه در سمت چپ و راست کشنده تریلی مشاهده شد.

پس از بررسی دقیق کامیون اسکانیا مشخص شد که داخل هر دو مخزن بعدا با دست و با صفحه فلزی به سه قسمت تقسیم شده و بسته‌های هرویین در آن قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است ارزش هروئین کشف شده در بازار سیاه اروپا ۲۶ میلیون منات است. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

گفتنی است که الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان پیش‌تر، روز ۲۳ مهر گفته بود: “ایران به همراه ارمنستان مدت ۳۰ سال مواد مخدر را از طریق جبرائیل به اروپا حمل می‌کرد.”

رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرد که سال گذشته، پس از کنترل مجدد آذربایجان بر ۱۳۰ کیلومتر مرز خود با ایران، که قبلاً توسط ارمنستان کنترل می شد، مانع ورود مواد مخدر از ایران از طریق منطقه جبراییل آذربایجان به ارمنستان و از آنجا به اروپا شد.

علی‌اف افزود: “حجم هروئین کشف شده توسط ما در سایر نقاط مرز آذربایجان و ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. این بدان معناست که حدود ۳۰ سال است که ارمنستان به همراه ایران از طریق اراضی اشغال شده مواد مخدر را به اروپا حمل می کند. در زمان اشغال، من بارها اعلام کردم که سرزمین های اشغالی برای قاچاق مواد مخدر و آموزش تروریست های بین المللی استفاده می شد. اکنون این یک حقیقت اثبات شده است.

همچنین بخوانید: علی‌اف: “ایران به همراه ارمنستان مدت ۳۰ سال مواد مخدر را از طریق جبرائیل به اروپا حمل می‌کرد”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا