اقتصادجهان

کشورهای موسوم« Eurogroup» در باره طرح اقتصادی مقابله با کورونا به توافق نرسیدند

جلسه دو ساعته وزیران دارایی کشورهای موسوم به «گروه یورو» پس عدم توانایی آنها حتی در باره نشر بیانیه پایانی بدون توافق به پایان رسید..

وزرای دارایی پس از عدم توافق موضوع در باره این طرح اعلام کردند که موضوع برنامه توسط رهبران کشورهایشان که پنج شنبه اجلاس مجازی برگزار می کنند، بررسی خواهد شد.

جلسه دو ساعته وزیران دارایی کشورهای موسوم به «گروه یورو» پس عدم توانایی آنها حتی در باره نشر بیانیه پایانی بدون توافق به پایان نیست.

ماریو سانتنو، رئیس جمهور «یورو گروپ» ، پس از پایان جلسه مجازی گفت که او «مشتاقانه» برای نشست سران اتحادیه اروپا و دولت‌ها عضو گروه یورو که قرار است در روز پنجشنبه برگزار شود، منتظر است.

سانتینو، وزیر دارایی پرتغال که ریاست این گروه را به عهده دارد، تأکید کرد که ما آماده هستیم تصمیم رهبران منطقه یورو را به زودی پس از توافق آنها عملی کنیم.

در تاریخ 12 مارس بانک مرکزی اروپا، برای مقابله با تأثیر مخرب اپیدمی کرونا بر اقتصاد اروپا، اعلام کرد که بر اعتبار خرید اوراق بهادار در سال جاری 120 میلیارد یورو می‌افزاید. مهمترین هدف این برنامه کمک به شرکت‌های متوسط و کوچکی است که گسترش ویروس کرونا آن‌ها را با بحران مالی و خطر ورشکستگی روبرو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تأمین 120 میلیارد یورو اعتبار برای خرید اوراق بهادار تا پایان سال جاری میلادی، تنها بخشی از تصمیمات تازه بانک مرکزی اروپا برای مقابله با بحران اقتصادی شدید ناشی از گسترش ویروس کرونا است. عدم تغییر بهره راهبردی، تصمیم دیگری است که در نشست روز پنجشنبه 12 مارس شورای بانک اتخاذ شد.

گفتنی است که بسیاری از شرکت‌های تولیدی و خدماتی متوسط و کوچک در آلمان و سایر کشورهای اروپائی، به خاطر گسترش ویروس کرونا با بحرانی روبرو شده‌اند که کارشناسان اقتصادی آن را با بحران مالی جهانی سال 2008 میلادی مقایسه می‌کنند؛ بحرانی که برون‌رفت از آن برای برخی کشورهای صنعتی تا 10 سال طول کشید.

بانک مرکزی اروپا علاوه بر افزایش 120 میلیارد یورو بر اعتبارات خرید اوراق بهادار، اعتبارات تازه‌ای هم در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند برای مقابله با بحران مالی، به مشتریان خود کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا