آذربایجان

کلبجر در روز تولد جنایتکار جنگی «مونته ملکونیان» به آذربایجان بازگردانده می شود

منطقه کلبجر از تاریخ ۲۵ نوامبر (۵ آذر ماه) تحت کنترل آذربایجان قرار خواهد گرفت. نیروهای آذربایجانی فردا وارد این منطقه می شوند.

به نظر می رسد که آذربایجانی ها این روز را به طور تصادفی انتخاب نکرده اند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های ارمنستان، این موضوع در نامه‌ای سرگشاده توسط ایگور خاچاتوروف، پسر ژنرال ارمنی یوری خاچاتوروف، به نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان آمده است.

ایگور خاچاتوروف خاطرنشان می کند که ۲۵ نوامبر سالروز تولد تروریست معروف ارمنی با اصالت لبنانی و تابعیت آمریکایی مونته ملکونیان است. ملکونیان یکی از فرماندهان ارمنی بود که در سال ۱۹۹۳ فرماندهی عملیات اشغال منطقه کلبجر را بر عهده داشت. واقعاً هم، فیلم هایی مربوط به گروهی از اوباش ارمنی به رهبری مونته ملکونیان در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که با کنایه خطاب به روستاییان آذربایجانی خواستار تخلیه کلبجر ظرف چند ساعت شدند.

ملکونیان همچنین یکی از رهبران گروه تروریستی آسالا بود که شخصاً در حمله به سفارت ترکیه در یونان در تاریخ ۱۹۸۰ نقش فعال داشت. این تروریست نهایتا توسط سربازان آذربایجان در جنگ اول قره باغ در سال ۱۹۹۳ کشته شد.

خاچاتوروف در نامه خود به پاشینیان نوشت: “در آن جهان، مونته شما را ملاقات خواهد کرد و خواهد پرسید، آیا تو همان الاغی هستی که صفحه آخر تاریخ ارمنستان را ورق زده است؟”

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا