آذربایجاناجتماعیایرانجهانسیاست

کمپین جمعیت حقوق بشر آذربایجان به جاوید رحمان؛ زندانیان ملی مدنی آذربایجان فورا باید مداوا شوند

جمعیت حقوق بشر آذربایجان، ارک، با ایجاد کمپین امضا و با مراجعه به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران خواستار اعزام فوری زندانیان سیاسی آذربایجانی به مرخصی استعلاجی شد.

طبق قوانین بین المللی هر زندانی دارای حقوق انسانی است و مسئولین زندان متعهد به حفظ سلامتی زندانیان می باشند. هم اکنون تعداد زیادی از آذربایجانی ها به اتهام دفاع از حقوق ملی و فرهنگی خود توسط جمهوری اسلامی ایران زندانی شده اند و در اثر شرایط غیر انسانی موجود در زندان دچار بیماری های متعددی شده اند.

عباس لسانی که به جرم فعالیت های مدنی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است، در حال حاضر از ناحیه کمر و زانو به شدت رنج می برد و به شختی قادر به حرکت کردن است و مسئولین اجازه نمی دهند ایشان در خارج از زندان معالجه شود و در داخل زندان اردبیل نیز هیچگونه امکانات درمانی بیمارستانی وجود ندارد.

علیرضا_فرشی که درهشتم ژانویه ۲۰۲۱ هنگام دستگیری در اثرضرب و شتم مامورین از ناحیه گردن و چشم چپ به شدت آسیب دیده است و بنا به اظهارات نزدیکان اگر معالجه نشود احتمال از دست دادن بینایی چشم اش را دارد.و اکنون نیز مسئولین زندان تهران بزرگ از دادن مرخصی استعلاجی برای ایشان خودداری می کنند.

جمعیت حقوق بشر ارک با تنظیم نامه ای به جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران خواستار اعزام فوری عباس لسانی و علیرضا فرشی به مرخصی درمانی شده و از آذربایجانی ها خواسته است با امضای این نامه حمایت خود را از این خواست انسانی اعلام نمایند.

لینک امضا:point_down::point_down::point_down:
https://www.ipetitions.com/petition/MEDICALCAREFORAZERBAIJANIPRISONERSINIRAN

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا