خاورمیانهسلامتی و زندگی

کمپین ملی «ترکیه من، ما برای حمایت از خود کافی هستیم» که از سوی رئیس جمهور ترکیه برای یاری به نیازمندان در مقابل ویروس کرونا راه‌اندازی شد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از نشست هیئت دولت درباره مقابله با ویروس کرونا گفت: کمپین همبستگی ملی با عنوان «ترکیه من، ما به خود متکی هستیم» برای حمایت از نیازمندان را با اهدای 7 حقوق ماهانه‌ام، راه اندازی می‌کنیم. 

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از نشست هیئت دولت درباره مقابله با ویروس کرونا گفت: کمپین همبستگی ملی با عنوان «ترکیه من، ما به خود متکی هستیم» برای حمایت از نیازمندان را با اهدای 7 حقوق ماهانه‌ام، راه اندازی می‌کنیم.

وی افزود: هدف‌ ما حمایت از شهروندان کم‌درآمدی است که از تدابیر مقابله با کرونا آسیب‌ می‌بینند. تمامی نمایندگان مجلس، احزاب سیاسی، به‌ویژه عدالت و توسعه، شهرداری‌ها و دولتمردان را به شرکت در این کمپین دعوت می‌کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به اتخاذ تدابیر درمانی طبق پیشنهاد‌های هیئت علمی از نخستین روز شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت:

”خدا را شکر، تدابیر خود برای مقابله با کرونا را پیش از بسیاری از کشورها اتخاذ و اجرا کردیم. مرحله به مرحله تدابیر بیشتری را اتخاذ می‎کنیم.

هیچ مشکلی در تامین مواد غذایی نداریم. چون کلیه مواد غذایی اساسی را در ترکیه تولید می‌کنیم، ذخیره و زنجیره عرضه پاسخگوی نیازهای کشورمان است.

تولید حبوبات، ماکارونی، مواد بهداشتی و شوینده و روغن سه برابر شده است و امکان افزایش مجدد آن در صورت لزوم نیز داریم.

ناگزیر به ادامه تولید در هر شرایط و موقعیتی هستیم. قطعا شرایط را برای جهت حفظ سلامت کارگران شرکت‌ها را که به تولید ادامه می‌دهند، فراهم می کنیم.

یکی از مهمترین مسئولیت‌های ما، تقویت سیستم درمانی ترکیه است. وضعیت زیرساخت درمانی ما از سایر کشورها بهتر است. دارو، تجهیزات، کادر پزشکی و تخت «آی.سی.یو» به اندازه کافی داریم.

آماده اتخاذ هرگونه تدبیر لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس هستیم. هر چه کادر درمانی و تجهیزات بیشتری را استفاده کنیم، عملکرد موثرتری خواهیم داشت.”

وی ضمن اعلام تصمیم دولت ترکیه برای پرداخت هزار لیر به 2 میلیون خانوار، تصریح کرد:

”هرچه شهروندان‌ خود را بیشتر در خانه‌ قرنطینه کنند، روند بازگشت زندگی به روال عادی کوتاه‌تر خواهد شد. هیچ مرضی توان مقابله با فرداهای روشن ما را نخواهد داشت و هیچ تهدیدی مانع نیل ما به اهداف‌مان نخواهد بود، زیرا ما ترکیه هستیم. هیچ ویروسی، قوی‌تر از وحدت، همبستگی و برادری ما نیست.”

کمپین همبستگی ملی «ترکیه من، ما برای حمایت از خود کافی هستیم» که دیروز از سوی رئیس جمهور رجب طیب اردوغان، برای حمایت از نیازمندان این کشور راه‌اندازی شده است، مورد استقبال گسترده چهره‌های سرشناس سیاسی و فرهنگی این کشور قرار گرفت.در همین راستا، مصطفی شنتوپ، رئیس مجلس و دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه اعلام کردند که با اهدای ۵ حقوق ماهانه خود در این کمپین مشارکت می‌کنند.

هالوک لونت، خواننده مشهور سبک راک نیز به خبرنگار آناتولی گفت: ۳۰ هزار لیر به کمپین «ترکیه من، ما برای حمایت از خود کافی هستیم» اهدا خواهم کرد.

رفعت حصارجیکلی‌اوغلو، رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس ترکیه نیز اظهار داشت: با اهدای ۱۰ میلیون لیر از این کمپین حمایت می‌کنیم.

همچنین شکیب آوداگیچ، رئیس اتاق بازرگانی ترکیه نیز گفته است: ما هم با اهدای ۵ میلیون لیر از کمپین «ترکیه من، ما برای حمایت از خود کافی هستیم» حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است رئیس‌جمهور ترکیه امروز پس از نشست هیئت دولت درباره مقابله با ویروس کرونا گفت: کمپین همبستگی ملی «ترکیه من، ما برای حمایت از خود کافی هستیم» برای کمک به نیازمندان را با اهدای ۷ حقوق ماهانه خود آغاز می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا