اجتماعیاقتصادجهان

کمک‌ کرونایی ۸ میلیارد لیری ترکیه؛ به هر خانوار ۱۱۰۰، به اصناف تا ۱۷۵۰ لیر کمک مالی می‌شود

رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت اعلام کرد در راستای کمک‌های کرونایی ترکیه به شهروندان به هر خانوار ۱۱۰۰ و به اصناف تا ۱۷۵۰ لیر کمک مالی می‌شود.

رجب طیب اردوغان گفت، کمک اجاره‌ای به مبلغ۷۵۰ لیر تا ۵۰۰ لیر نیز بر حمایت‌ نقدی دولت از اصناف که ماهی ۱۰۰۰ (هزار) لیر بود، اضافه خواهد شد. همچنین، بدهی ۲۴۰ هزار نفر از اصناف که قادر به پرداخت اقساط نبودند، توسط «سازمان توسعه شرکتهای کوچک و متوسط» به بانک پرداخت شد تا بعداً وصول شود.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که ممنوعیت فسخ قرارداد کار تا ۳۰ ژوئن تمدید شد و مدت زمان کمک هزینه کار کوتاه مدت از ابتدای آوریل تا پایان ژوئن تمدید شد.

اردوغان گفت: “از طرف دیگر، ما در حال راه اندازی یک برنامه حمایتی جدید با بودجه ۵ میلیارد لیر از طریق ریاست سازمان توسعه شرکتهای کوچک و متوسط هستیم. این حمایت در درجه اول به شرکتهای کوچک در بخشهای تولیدی پرداخت می شود که درآمد خود را بدلیل همه‌گیری یا از دست داده اند یا کاهش یافته است.”

اردوغان گفت: “شرکتهای خرد حداکثر تا ۳۰ هزار لیر، مشاغل کوچک تا ۷۵ هزار لیر، ۳ سال بدون پرداخت و بدون هیچ گونه بهره ای از این حمایت بهره مند می شوند.”

رئیس جمهور ترکیه گفت: “ما در حال راه اندازی مجدد کمک نقدی برای هر خانوار به مبلغ ۱۱۰۰ لیر هستیم. ما یک منبع ۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون لیری را به این امر اختصاص داده ایم. برای بنیادهای کمک‌های اجتماعی و همبستگی نیز ۱۸۳ میلیون لیر برای حمایت از خانواده های نیازمند اختصاص داده‌ایم. نهادهای مختلف ما، به ویژه شهرداری های، با پروژه های زیادی در این روند به حمایت از مردم ادامه می دهند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا