ایرانجهان

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح تشدید تحریم‌های حقوق بشری ایران را تصویب کرد

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را در حمایت از معترضان ایران و تشدید تحریم‌های حقوق بشری علیه عوامل سرکوبگر جمهوری اسلامی، تصویب کرد.

جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به ابزار تشخیص چهره از سوی شرکتهای چینی و اولویت‌دهی به ارائه دسترسی مردم ایران به ارتباطات اینترنتی و دیجیتالی و ارائه ابزارهایی به معترضان برای مقابله با نظارت و سرکوب حکومتی، از جمله اهداف این طرح است.

این طرح همچنین از جامعه جهانی خواسته حمایت‌های خود را از معترضان ایران افزایش دهند و علیه جمهوری اسلامی تحریم‌های حقوق بشری اعمال کنند.

در همین حال، کامالا هریس در واکنش به انتخاب زنان ایران به عنوان «قهرمانان سال» مجله تایم، شجاعت زنان ایران را «الهام‌بخش» خواند و گفت: «به همکاری با جامعه جهانی برای پاسخگو کردن رژیم ایران درباره سرکوب وحشیانه مردم خود ادامه خواهیم داد.»

کلر چندلر، نماینده سنای استرالیا و کیت وولاهان، عضو مجلس نمایندگان استرالیا، نیز با انتشار تصویر زنان ایران بر روی مجله تایم به عنوان قهرمانان سال ۲۰۲۲، بر همبستگی با اعترضات زنان و دختران در ایران تاکید کردند.

از سوی دیگر، باب منندز، سناتور دموکرات و رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گفت: «مردم شجاع ایران سه ماه است که در برابر خشونت وحشیانه یکی از سرکوب‌ترین رژیم‌های جهان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.»

او افزود: «متعهدیم اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی را در مرکز توجهات قرار دهیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم از مردم ایران حمایت کنند.»

مارشا بلکبرن، سناتور جمهوری‌خواه، نیز گفت: «بسیاری از ایرانیان شجاعی که برای حقوق اولیه خود مبارزه می‌کنند، یا به طرز وحشیانه‌ای کشته می‌شوند و یا به زندان می‌افتند تا پس از تحمل شکنجه‌های وحشتناک اعدام شوند.»

او افزود: «حرف‌های مقامات جمهوری اسلامی درباره تعطیلی گشت ارشاد تنها یک ظاهرسازی است تا توجهات را از خواسته‌های واقعی معترضان برای آزادسازی ایران از ظلم منحرف کنند. آمریکا باید تا پیروز شدن معترضان از آنها حمایت کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا