اجتماعیایرانسیاست

کیانوش اصلانی پس از تحمل ۲ سال و ۷ ماه زندان آزاد شد

کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو، فعال مدنی آذربایجانی، روز دوشنبه ۲۲ شهریور، پس از گذراندن ۲ سال و ۷ ماه حبس و با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد.

کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو، فعال مدنی آذربایجانی، روز دوشنبه ۲۲ شهریور، پس از گذراندن ۲ سال و ۷ ماه حبس و با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد.

آزادی آقای اصلانی پس از درخواست اعاده دادرسی وی در دیوان عالی کشور و نقض حکم در شعبه ۳۴ دیوان و سپس ارسال پرونده به شعبه هم عرض به شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی بابایی با کاهش محکومیت از ۵ سال به ۲ سال صورت گرفته است.

آزادی این فعال تورک در حالی صورت می‌گیرد که پس از کاهش حکم به ۲ سال، او حدود ۷ ماه بیشتر از مدت محکومیت خود در زندان بوده است.

این فعال آذربایجانی ۱ اسفند ۱۳۹۷ در میدان انقلاب تهران به علت پخش تراکت‌های تبریک گرامیداشت روز جهانی زبان مادری به همراه توحید امیرامینی بازداشت شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو و توحید امیر امینی در تاریخ ۲ تیر ۹۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

آقای اصلانی نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی زرگر از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به ۵ سال حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد.

او از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» نیز تبرئه شد. این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

علی رغم آزادی کیانوش اصلانی همچنان توحید امیرامینی که پرونده مشترکی داشتند در بند ۴ زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت ۵ ساله خویش است.

لازم به یادآوریست کیانوش اصلانی در زمان بازداشت دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد تهران بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا