آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

گرافیتی‌ در اردبیل؛ «عباس‌ لسانی زندانی سیاسی ممنوعه»

فعالین‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ در اردبیل، امروز‌ ۲۸ آبان‌، با ثبت گرافیتی‌ عباس لسانی حمایت‌ خود را از این زندانی‌ سیاسی‌ محبوس در زندان اردبیل نشان دادند.

فعالین‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ در اردبیل، امروز‌ جمعه‌ ۲۸ آبان‌، با ثبت گرافیتی‌ عباس لسانی، زندانی سیاسی آذربایجانی بر روی یکی از دیوارهای مرکز این شهر حمایت‌ خود را از این زندانی‌ سیاسی‌ محبوس در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل نشان دادند.

«Forbidden political prisoners #abbas_lisani»؛ «زندانیان سیاسی‌ ممنوعه‌ آذربایجان #عباس_لسانی»؛ عنوان‌ متن‌ نوشته شده‌ در طرح گرافیتی‌ می‌باشد‌ که در آن لسانی بامشت گره کرده در حال سخنرانی در مراسم خاکسپاری حسن آذربایجان (هرگلی_دمیرچی)، موزیسین و فعال مدنی فقید آذربایجانی، می‌باشد.

طی روزهای اخیر حمایت‌های‌ فعالین‌ مدنی‌ از عباس لسانی با اقدامات میدانی‌ از جمله نصب پوستر، نصب پلاکارد، دیوار نویسی و ثبت گرافیتی،  به دلیل وضعیت‌ جسمانی‌ نگران‌ کننده او بیشتر شده است.

عباس لسانی مدتهاست در زندان با مشکل دیسک کمر شدید روبرو بوده و مداخله‌های ارگانهای امنیتی-اطلاعاتی در پرونده او باعث سهل انگاری مسئولین زندان در قبال سلامت جسمانی وی شده است.

کمبود تجهیزات پزشکی‌ بهداری و عدم‌ امکانات‌ کافی‌ در زندان مرکزی اردبیل، دست کادر درمان این مرکز در مواجهه با تشخیص درست علل بیماری زندانیان را خالی گذاشته و اغلب رنجهای مضاعف و طولانی مدت به زندانیان آنجا تحمیل کرده است. 

عباس لسانی پیشتر و در دوره همه‌گیری کرونا نیز علی رغم توصیه‌های کادر درمان بهداری مبنی بر لزوم مرخصی استعلاجی برای وی با دخالت نیروهای امنیتی روزها و هفته‌ها از دسترسی به امکانات درمانی محروم مانده بود که در پی واکنش کاربران مجازی و فعالین مدنی به این موضوع، هئیتی از شبکه بهداشت و درمان این شهر با حضور در زندان به معاینه او پرداخته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا