اجتماعیایرانسیاست

شکنجه سفید در سلول انفرادی؛ ودود اسدی کماکان بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات رشت

ودود اسدی، فعال مدنی تورک ساکن رشت، با گذشت ۲۰ روز از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات نگهداری می‌شود.

ودود اسدی، فعال مدنی تورک ساکن رشت، پس از گذشت ۲۰ روز از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر نگهداری می‌شود و عدم پاسخگویی مسئولین قضایی و امنیتی باعث افزایش نگرانی خانواده او شده است.

طی مراجعه خانواده این فعال آذربایجانی به شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت خواستار ملاقات یا تودیع قرار وثیقه شده اند که با مخالفت مسئولین قضایی روبرو شده‌اند.

همچنین بازپرس پرونده، وکیل معرفی شده توسط خانواده را برای قبول وکالت پرونده به جهت عدم اتمام تحقیقات مامورین اداره اطلاعات شهر رشت قبول نکرده است.

فعالین حقوق بشر در مناسبت های مختلف از جمله روز جهانی مبارزه با شکنجه با تجمع های اعتراضی و نامه نگاری و ایجاد کمپین های اطلاع رسانی خواستار پایان دادن به بازداشت طولانی مدت متهمین در سلول های انفرادی که از آن به عنوان «شکنجه سفید» یاد می‌شود، شده اند.

گفتنی است پیشتر قرار وثیقه ۱۷۰ میلیون تومانی برای ودود اسدی صادر شده بود  که شعبه مذکور با تودیع وثیقه و صدور دستور آزادی به دلیل عدم اتمام بازجویی در اداره اطلاعات شهرستان رشت مخالفت کرده بود.

ودود اسدی ۸ آبان، توسط نیروهای امنیتی بدون رویت حکم‌ قضایی بازداشت شده بود.

لازم به ذکر است ودود اسدی از فعالین آذربایجانی ساکن شهر رشت می باشد که آخرین بازداشت وی همراه با دیگر فعالین شهر رشت در جریان حمایت از عملیات آزادسازی قاراباغ از اشغال ارمنستان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا