آذربایجانایران

گرامیداشت سالروز آزادی قاراباغ

شمال و جنوب آراز همدل و یکصدا پیروزی تاریخی ملت آزربایجان را جشن می‌گیرند

۸ نوامبر ۲۰۲۰میلادی مصادف با ۱۷ آبانماه ۱۳۹۹ شمسی نقطه عطفی در تاریخ ملت آزربایجان است، سه سال پیش در چنین روزی  ملت آزربایجان در دو سوی آراز یکصدا و همدل با فریاد آزادی قدم در راه پیروزی نهادند، روزی که با مشت‌های آهنین، تمامی برنامه‌های دشمن اشغالگر و هم پیمانانش را نقش بر آب کرده، بر اشغال سی ساله قاراباغ و مناطق دیگر تحت اشغال پایان داده و پیروزی تاریخی را رقم زدند تا جهان شاهد غیرت و عظمت آزربایجان باشد.

در همین راستا فعالین آزربایجان درسطح شهرهای تبریز، اورمیه و سولدوز(نقده)، قوشاچای، اردبیل و… نیز اقدام به دیوارنویسی، چاپ، توزیع ونصب گسترده  تراکت نموده‌اند.

تراکت‌های توزیع و نصب شده حاوی طرح مشت آهنین (که به نماد پیروزی ارتش آزربایجان بر ارمنستان تبدیل شده) به همراه تصویری از قلعه بابک و پرچم آزربایجان می‌باشد.

«ظفر بایرامی قوتلو اولسون »، «قاراباغ آزربایجاندیر»، «قورتولوش یولوموز؛آزادلیق، عدالت، میللی حکومت» متون دیوارنویسی شده و نقش بسته بر روی تراکت‌های نصب شده می.باشد.

در ۸ نوامبر سال ۲۰۲۰ ارتش آزربایجان پس از حدود سه دهه به اشغال قاراباغ و دیگر مناطق از سوی ارمنستان پایان داد و درسال جاری طی عملیاتی با عنوان آنتی تروریسم با اخراج و پاکسازی تروریست‌های ارمنی امنیت را به مردم شهر خانکندی و مناطق اطراف آن بازگردانده و ضمن به رسمیت شناختن حقوق ارامنه این منطقه توانست حاکمیت قانونی خود را در تمام سرزمین‌های آزاد شده برقرار سازد.

در سال ۲۰۲۰ در دوره جنگ ۴۴ روزه ارتش آزربایجان با ارمنستان جهت آزادسازی قاراباغ و دیگر مناطق تحت اشغال فعالین به همراه ملت آزربایجان در جنوب رود آراز با برپایی تظاهرات و میتینگ‌ها و کمپین‌هایی با عنوان ما خود آزربایجانیم و… ضمن اعتراض به سیاست های حاکمیت جمهوری اسلامی در رابطه با آزربایجان و ارمنستان حمایت معنوی خود را از برادران خود در شمال رود آراز به نمایش گذاشتند و در این راستا صدها نفر در شهرهای مختلف توسط حکومت ایران بازداشت و زندانی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا