آذربایجان

گزارشی از آخرین وضعیت در جبهه قره‌باغ

به گزارش وزارت دفاع آذربایجان، در طول شبانه روز ۱۸ و ۱۹ اکتبر، عملیات جنگی در مسیر آغدره - آغدام ، فیضولی - هادروت - جبرائیل و همچنین در امتداد رودخانه آراز علیه نیروهای ارمنی که سعی در مقاومت داشت ادامه داشت.

ارتش ارمنستان با سلاح‌های سنگین، خمپاره و توپ به سمت مواضع دفاعی واحدهای آذربایجان شلیک کرد.

در نتیجه فعالیت های انجام شده توسط ارتش آذربایجان، نیروی نظامی ارمنستان، ۲ تانک تی-۷۲ ، ۲ قبضه یارس بی‌ام-۲۱ “گراد” ، ۱ عراده توپ هویتزر دی-۳۰ و ۱ عراده دی-۲۰ و ۱۱ خودرو نظامی در جهات مختلف جبهه منهدم شد.

در عین حال، فرماندهی گردان در منطقه دفاعی هنگ ۱ موتوری نیروهای مسلح ارمنستان که در بسیاری از جهات مواضع رزمی خود را از دست داده بودند، عقب‌نشینی کردند. رئیس ستاد ۶۳ گردان تانک، واقع در منطقه پدافندی هنگ، کشته شد و فرمانده گردان ۱ و معاون وی گورگ ماکاریان زخمی شدند.

برخی از پرسنل گردان در منطقه دفاعی هنگ ۵ خط‌شکن کشته شدند، در حالی که برخی دیگر مواضع نبرد را ترک کرده و فرار کردند. سرگرد هایک استپانیان، معاون فرمانده گردان، در میان کشته شدگان بود. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، هنگ مورد نظر با کمبود غذا، سوخت و مهمات روبروست.

برای جلوگیری از فرار افسران نظامی، داوطلبان و همچنین مردان زیر ۵۵ سال از فرار از مواضع جنگی، پست های بازرسی در جاده ها ایجاد شده است. در بازرسی از وسایل نقلیه در این مناطق مشخص شده که تعداد زیادی سلاح، لباس و تجهیزات نظامی و همچنین تختخواب به منظور انتقال به ارمنستان از منطقه جنگی خارج شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا