آذربایجانایران

گزارش آخرین وضعیت فعالین مدنی آذربایجانی بازداشت شده در تبریز

گزارش ها از تبریز حاکی از انتقال فعالین مدنی آذربایجانی بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی به زندان مرکزی تبریز حکایت دارد.

 آقایان محمدرضا (آراز) امانی  داود شیری، جواد احمدزاده، علیرضا صبری و حسین امانی که در تاریخ  ۲۸ و۳۱ اردیبهشت و ۳۱ اردیبهشت به زندان مرکزی تبریز منتقل شده اند .

همچنین آراز امانی  از زمان بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات بسر می برد. نیروهای امنیتی آقای  حسین امانی را که پیش تر از بازداشتگاه اطلاعات به زندان مرکزی تبریز منتقل کرده بودند، مجددا از زندان مرکزی تبریز به بازداشتگاه اطلاعات منتقل کرده اند.

خانواده امانی در پیگیری وضعیت فرزندان خود پاسخ روشنی از مسئولان قضایی دریافت نکرده اند در تاریخ ۶ خرداد  خانواده حسین امانی فعال مدنی آذربایجانی که برای پی گیری وضعیت فرزندشان  به دادسرا مراجعه کرده بودند، مسئولین قضایی درخواست آنها برای آزادی موقت در قبال وثیقه را رد کرده اند. گفته می شود موسوی  بعنوان بازپرس پرونده  به خانواده این فعال مدنی  گفته است که: فعلا حسین امانی در زندان خواهد ماند.

 با عدم پاسخگویی مسئولین قضایی به خانواده زندانیان نگرانی ها از وضعت سلامت بازداشت شدگان افزایش یافته است .

همچنین داوود شیری  فعال مدنی آذربایجانی در تاريخ دوم خرداد ماه  به زندان مرکزی تبریز منتقل شده است.  گفته می شود آقای داوود شیری که  در تاريخ ۲۸ اردیبهشت با یورش مامورين امنیتی به در منزل خود بازداشت شده بود، مامورين امنیتی با ایجاد رعب سبب وحشت  اعضاء خانواده  شده و به هنگام تفتیش خودرو وی، موجب خسارت به اموال شخصی این فعال مدني آذربایجانی شده اند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا