آذربایجانایران

گزارش جدید مستندساز آذربایجانی از زلزله زدگان بی‌پناه خوی؛ به دادمان برسید!

زلزله زدگان بی پناه خوی که در نتیجه بی تفاوتی مسئولان حکومت ایران در برف و سرمای زمستان به حال خود رها شده اند، فریاد می زنند: «به دادمان برسید!»

محمد علیمرادی مستند ساز سرشناس آذربایجانی در گزارشی که از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده شهرستان خوی منتشر کرده، بخشی از ابعاد این فاجعه را به تصویر کشیده است.

خسارت دیدگان بدلیل عدم وجود کانکس برای اسکان با مشکلات جدی مواجه بوده و تداوم وضع موجود احتمال مرگ و ابتلای اهالی به امراض مختلف را تشدید کرده است.

 فعالین مدنی آذربایجانی و امدادگران حاضر در مناطق زلزله اعلام کرده اند که وسایل گرمایشی از جمله نیازهای اساسی مردم می باشند و از فعالین شهرهای مختلف آذربایجان خواسته اند با تهیه اقلامی از جمله کانکس، چادر، پتو، لباس گرم، بخاری برقی، والوور، مواد غذایی ، نان ، وسایل بهداشتی اساسی و…آنها را به مناطق زلزله زده ارسال نمایند.

زلزله زدگان آذربایجانی در حالی به دلیل نبود امکانات دولتی در سرمای زمستان بی پناه مانده اند که حکومت ایران مانع از امدادرسانی ترکیه به زلزله زدگان خوی شد. روز یکشنبه ترکیه اعلام کرد حکومت ایران پیشنهاد کمک کیزیل‌آی(هلال احمر) ترکیه به زلزله‌زدگان آذربایجان در شهرستان خوی را رد کرده است.

https://www.instagram.com/p/CoDjWXZPR4G/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا