خاورمیانهسیاست

گزارش های جدیدی درباره آغاز جنگ در ادلب سوریه منتشر می‌شود

گزارش های جدیدی مبنی بر آماده شدن نیروهای وفادار به رژیم بشار اسد برای حمله به منطقه ادلب تحت کنترل مخالفان مورد حمایت ترکیه در شمال این کشور منتشر می‌شود.

در سوریه گزارش های جدیدی مبنی بر آماده شدن نیروهای وفادار به رژیم بشار اسد برای حمله به منطقه ادلب تحت کنترل مخالفان مورد حمایت ترکیه در شمال این کشور منتشر می‌شود.

به گفته منابع عربی و روسی زبان، ارتش بشار اسد با پشتیبانی هوایی روسیه قصد دارد حداقل بزرگراه ام-۴ را که از استان ادلب عبور کرده و به شمال این کشور می رسد، تحت کنترل خود درآورد. بر اساس برخی گزارش ها، ادلب به طور کلی برنامه هایی برای دفاع از خود دارد.

گفته می شود در میان چنین گزارش هایی، ارتش ترکیه نیروهای بیشتری را در شمال سوریه مستقر می کند. بر اساس گزارشاتی که در رسانه های اجتماعی منتشر شده، کاروانی از تجهیزات و پرسنل نظامی ترکیه وارد منطقه ادلب شده است و کاروان دیگری نیز در حال آماده سازی است.

روسیه یک کشتی حامل برخی سلاح های سنگین را به سوریه اعزام کرده است. بر اساس گزارشات، کشتی فرود “سزار کونیکوف” متعلق به تیپ ۱۹۷ فرود ناوگان دریای سیاه، ساعاتی پیش از بسفر عبور کرده و به سمت دریای مدیترانه حرکت کرده است.

گفته می شود این کشتی حامل برخی سلاح های سنگین است، اما هیچ اظهار نظر رسمی در این باره نشده است.

پیشتر گزارش شده بود که روسیه چهار زیردریایی دیزل الکتریکی مجهز به موشک های کالیبر را به پایگاه دریایی طرطوس در سوریه اعزام کرده است.

بر اساس آخرین گزارشات، ارتش بشار اسد حملات توپخانه ای به مواضع مخالفان در ادلب انجام می دهد و هواپیماهای روسی نیز حملات خود را در این منطقه انجام می دهند.

در اوایل سال گذشته، ارتش بشار اسد علیرغم حمایت هوایی قوی روسیه و حمایت مزدوران، حمله ای را که برای کنترل ادلب آغاز کرده بود با شکست مواجه شد. ترکیه با استفاده از پهپادهای بایراکتار تی‌بی۲ سیر عملیات نظامی را تغییر داد و در نتیجه، ترکیه و روسیه بر سر ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب و آتش بس به توافق رسیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا