ایران

گسترش اعتراضات در ایران و سر دادن شعارهای «مرگ بر خامنه ای»، «مرگ بر رئیسی»

اعتراضات مردمی به رهاسازی قیمت‌ها و گران شدن چندین برابر کالاها در ایران، که از سه روز پیش از الاحواز آغاز شده بود، روز پنجشنبه به پنج استان دیگر کشیده شد و مردم شعارهای «مرگ بر خامنه ای» و «مرگ بر رئیسی» سر دادند

دیشب پنجشنبه، همزمان با الاحواز مردم در شهرهای مختلف «استانهای چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، شیراز، کرمانشاه و تهران» نیز در اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی و فشار روزافزون معیشتی به مردم به خیابان‌ها آمده و بر ضد سران حکومت شعار دادند.

این اعتراضات با سرکوب خشونت‌بار ماموران امنیتی ایران مواجه شده و دست‌کم در سه شهر ایذه، اندیمشک و شهرکرد نیروهای امنیتی به سوی مردم شلیک کردند.

خبرگزاری دولتی ایرنا با تایید حضور مردم معترض در خیابانهای شهرهای مختلف از جمله جونقان، یاسوج، شهرکرد، کازرون، اندیمشک و ایذه اعلام کرد، مردم در فشافویه تهران با شعار بر علیه دولت، بازگشت قیمت‌ها به قبل را خواستار شدند.

شهر تورک نشین جونقان در استان چهارمحال و بختیاری پنج‌شنبه شب شاهد تظاهرات گسترده مردم معترض این شهر بود و مردم بارها شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و ««رئیسی حیا کن، مملکت را رها کن» سر دادند و  پایگاه بسیج امام حسن مجتبی شهر جونقان را به آتش کشیده شدند.

در اندیمشک نیز مردم این شهر به خیابان‌‌ها آمدند. بسیاری از زنان اندیمشک در تظاهرات این شهر حضور یافتند و زنان و مردان معترض در اندیمشک شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دهند. در تظاهرات مردم اندیمشک نیز نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و تیر هوایی کردند.

در شهرکرد هم مردم از نیروهای امنیتی خواستند، با معترضان همراه شوند و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» «مرگ بر رئیسی»، «رئیسی دروغگو! حاصل وعده‌هات کو؟» و «رئیسی حیا کن، مملکتو رها کن.» سر دادند.

کارشناسان اینترنتی چند روز است خبر از اختلال و قطع دسترسی به اینترنت در الاحواز و سایر شهرهای ایران می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا