آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

گسترش دامنه اعتصابات؛ ۳ زندانی سیاسی تورک در زندان ائوین از فردا اعتصاب غذا می‌کنند

در ادامه اعلام همبستگی با اعتصاب غذای عباس لسانی در زندان اردبیل، ۳ تن از زندانیان سیاسی تورک محبوس در زندان ائوین نیز اعلام کردند که از فردا اعتصاب غذا می‌کنند.

در ادامه واکنش‌ها به اعمال فشار از سوی مسئولین‌ زندان‌ و نهادهای امنیتی علیه عباس لسانی و سایر زندانیان سیاسی، ۳ تن از زندانیان سیاسی تورک محبوس در زندان ائوین نیز اعلام کردند که از فردا اعتصاب غذا می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بهنام شیخی سامانلو، سیامک میرزایی و کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو، سه زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان اوین در تماسهای تلفنی جداگانه با نزدیکانشان اعلام کردند از فردا دوشنبه ۲۴ خرداد، با پیوستن به مسیر نافرمانی مدنی زندانیان سیاسی تورک در زندان اردبیل، وارد اعتصاب غذا خواهند شد.

با پیوستن این سه نفر، شمار زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده به ۸ نفر خواهد رسید.

در پی اعتصاب غذای‌ عباس لسانی‌، زندانی‌ سیاسی‌ سرشناس آذربایجانی‌ و سه تن دیگر از زندانیان سیاسی آذربایجان به نام‌های علی واثقی، رضا واثقی، مهرداد شیخی و یوسف کاری در حمایت از آقای لسانی، موجی‌ از نگرانی‌ ها‌ و نارضایتی‌ های‌ عمومی‌ بین‌ مردم، زندانیان سیاسی و‌ نهادهای‌ حقوق بشری شکل‌ گرفته‌ است‌.

عباس لسانی هفته پیش، پس از انتقال یک زندانی جرایم خطرناک (اراذل و اوباش) به بند خود که موجب آزار و اذیت زندانیان سیاسی-امنیتی شده هشدار داده بود در صورت عدم انتقال این زندانی به بند قبلی و با هدف اعتراض به اعمال فشار با چنین اقداماتی، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

آقای لسانی همچنین خواستار اعزام فوری وی به بیمارستان برای تحت مداوا قرار گرفتن است.

این زندانی سیاسی آذربایجانی دچار فشار خون بالا بوده و از درد مزمن زانو و دیسک کمر رنج برده و در دوره همه‌گیری کرونا در زندان اردبیل نیز نزدیک به یک ماه دچار تب، سرفه و درد شدید عضلانی گشته بود که با فشار فعالین سیاسی-مدنی و سرانجام تحت معاینه قرار گرفت.

گفتنی است زندانیان اعتصاب کرده در زندان اردبیل امروز به قرنطینه زندان منتقل شده‌اند.

در این بین عباس لسانی و یوسف کاری اعتصاب غذای خویش را از صبح امروز به صورت اعتصاب خشک ادامه داده اند. آقای لسانی نیز که در نامه‌اش به رئیس زندان آورده « برای توقف رفتارهای ظالمانه علیه تممی زندانیان عقیدتی و سیاسی تا مرگ پیش خواهد رفت»، از سه‌شنبه هفته جاری و در چهارمین روز اعتصاب غذای خود وارد اعتصاب خشک خواهد شد.

پیشتر یوسف کاری در دی ماه سال گذشته در ارتباط با این موضوع ( عدم تفکیک جرایم در زندان اردبیل) دست به اعتصاب غذا زد که هفت زندانی سیاسی آذربایجانی در حمایت از اعتراض کاری، او را در آن اعتصاب همراهی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا