جهانسلامتی و زندگی

گواهی واکسن برای سفر فقط در مورد واکسن‌های تأیید شده توسط اتحادیه اروپا معتبر خواهند بود

کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه ۲۲ اسفند گفت که در در گواهی واکسن کرونا برای  مسافرت‌های خارجی فقط واکسن های تأیید شده توسط اتحادیه اروپا معتبر هستند.

یلوا یوهانسون، یکی از اعضای کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه ۲۲ اسفند گفت که در در گواهی واکسن کرونا برای  مسافرت‌های خارجی فقط واکسن های تأیید شده توسط اتحادیه اروپا معتبر هستند.

اتحادیه اروپا واکسن های تولید شده توسط شرکت های بیو‌اِن‌تِک-فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون را تأیید کرد.

یوهانسون، یکی از مسئولان کمیسیون اتحادیه اروپا در امور داخلی، به سوالات روزنامه نگاران در مورد گواهی واکسنی که پس از نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا برای سفر در داخل اتحادیه اروپا آماده می شود، پاسخ داد.

با یادآوری اینکه کمیسیون اتحادیه اروپا به منظور تسهیل سفر برای اهداف تجاری یا گردشگری، هفته آینده یک پیشنهاد قانون در مورد “کارت سبز دیجیتال پاس”، معروف به “گواهی واکسیناسیون” یا “گذرنامه واکسیناسیون” ارائه می دهد، گفت:

“این گواهی اجازه می دهد تا برخی از محدودیت های موجود برداشته شود یا کاهش یابد. این گواهی سبز آزمایش پی‌سی‌آر فرد را با نتیجه منفی یا سطح آنتی بادی وی را در صورت ابتلا به این بیماری نشان می دهد یا واکسن شناخته شده توسط داروهای اروپایی را نشان می دهد. این سند در هنگام مسافرت به راحتی توسط تلفن های هوشمند نشان داده می شود. این روش خوبی برای نشان دادن این است که شما مسری نیستید یا در معرض خطر انتقال بیماری نیستید.”

انتظار می رود کمیسیون اتحادیه اروپا این لایحه را در ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) اعلام کند. این پیشنهاد باید توسط شورای اروپا و پارلمان اروپا تصویب شود.

واکسنهایی که در کشورهای اتحادیه اروپا تأیید شده اند و در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، واکسنهایی هستند که توسط بیو‌اِن‌تِک-فایزر، مدرنا و آسترازنکا تولید می شود. واکسن شرکت جانسون و جانسون نیز روز گذشته تاییدیه اتحادیه اروپا را دریافت کرد، اما انتظار می رود توزیع آن در ماه آوریل آغاز شود.

مجارستان، چک و اسلواکی که اعضای اتحادیه اروپا هستند، به دلیل کندی عرضه واکسن در اتحادیه اروپا، از واکسن روسیه و چین استفاده کردند. هنوز مشخص نیست که وضعیت شهروندان این کشورها که واکسن روسی و چینی تزریق کرده‌اند چگونه خواهد بود.

انتظار می رود سند دیجیتالی تا تابستان آماده شود. کشورهای اتحادیه اروپا مانند اسپانیا و یونان که به ویژه به درآمد گردشگری نیاز دارند، گواهی واکسن را می خواهند. کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و بلژیک با این سند مخالفت می کنند که “ممکن است به حس عدالت آسیب برساند” و “موجب تبعیض شود”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا