آذربایجانجهان

گگام نظریان: “ارمنستان در عملیات لَه‌له-تپه طی چند ساعت ۶۵۰ سرباز و ۴۲ تانک از دست داد”

گگام نظریان، بنیانگذار «ابتکار عمل برای نسل ها»، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ایروان گفت، ارتش ارمنستان در عملیات لَه‌له-تپه طی چند ساعت ۶۵۰ سرباز و ۴۲ تانک از دست داد.

ایروان تودی گزارش داد، گگام نظریان که پسر کوچکش نیز در جریان جنگ دوم قره باغ کشته شده، گفت: “هنوز هم توضیح نمی‌دهند که آیا در عملیات لَه‌له-تپه خیانتی در کار بوده است یا نه. با این حال، آنچه از منابع آگاه شنیده‌ایم ثابت می کند که اتفاق وحشتناکی رخ داده است.”

به گزارش ای‌ان‌تی، عملیات لَه‌له-تپه در جریان درگیری آوریل ۲۰۱۶ بین ارتش آذربایجان و ارتش ارمنستان در جبهه جبراییل رخ داد و این بلندی استراتژیک توسط ارتش آذربایجان از اشعال نیروهای ارمنی آزاد شد.

به گفته گگام نظریان، جنگ لَه‌له-تپه، یک نتیجه قابل انتظار بود. واحدهای نظامی ارتش ارمنستان به دلیل قصور فرماندهانی که تصمیمات سیاسی دولت پاشینیان را بدون بررسی میدانی و ارزیابی نیروهای ناآماده انجام دادند، شکست سنگینی را متحمل شدند.

او افزود: “علاوه بر این، یک جنایت دیگر نیز وجود دارد. ارتش حمله کننده ما عملیات واقعی را هنگامی که با تانک حمله می‌کرد متوجه شد. این مانند یک نسل کشی عمدی است، نه یک عملیات نظامی. طبق خوش‌بین‌ترین تخمین ها، در طول این عملیات ۶۵۰ کشته وجود داشت، ما همچنین ۴۲ تانک از ۴۴ تانک در میدان جنگ را از دست دادیم.”

گگام نظریان گفت که ۴۲ تانک می تواند نتیجه هر جنگی را تعیین کنند، اما در طی این عملیات ارتش ارمنستان در مدت چند ساعت آنها را از دست داد.

این کارشناس علوم سیاسی معتقد است که این حادثه جنایتی وحشتناک بود. او یادآوری می کند که والدین نظامیان کشته شده خواستار برگزاری جلسات فراکسیون پارلمان در مورد عملیات له‌له-تپه هستند.

نظریان گفت که رهبری ارمنستان در عملیات له‌له-تپه پشت ارتش را شکست: “وقتی که با نظامیان، سربازان و افسران صحبت می‌شود، مشخص می‌شود که چندین ضد حمله در همان جهت با تلفات سنگین و شکست همراه بوده است.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا